در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ چهارشنبه سوری در خانه بمانید

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از شهروندان تهرانی خواست برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به سطح شهر نیایند.

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه سوری یکی از آیین‌های کهن ایرانیان است و با توجه به شرایط فعلی کشور و پایتخت و برابر با توصیه‌های جدی ستاد مبارزه با کرونا، صلاح مردم است که امسال برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در خانه‌هایشان بمانند و از منازل خارج نشوند.

وی افزود: با توجه به فرهنگ سازی‌هایی که در سال‌های قبل صورت گرفته بود شاهد کاهش تلفات و حوادث تلخ در چهارشنبه آخر سال بودیم، اما امسال شرایط تغییر کرده و با توجه به شیوع کرونا ویروس از مردم می‌خواهیم که در خانه‌هایشان بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می‌روند احتمال دارد با توجه به شیوع کرونا ویروس به این بیماری مبتلا شوند و در این حالت شرایط برای آن‌ها و خانواده‌هایشان سخت می‌شود و در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای خالی کردن هیجانات خود اقدام به پرتاب نارنجک‌های دستی و ترقه به بیرون از خانه می‌کنند احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودرو‌ها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان‌ها می‌رود و این موضوع بسیار خطرناک است.

سردار ظهیری گفت: پلیس با افرادی که به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری اقدام می‌کنند طبق قانون برخورد می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گیرند و ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای آن‌ها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۲۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
قوه قضائیه و پلیس مقتدر و قدرتمند محترم مدافعان نظم و امنیت و سلامت جامعه باید مقتدرانه با خاطیان و قانون شکنان که می خواهند در این شرایط فوق العاده اضطراری و بحرانی و وضعیت قرمز ویروس منحوس کرونا در چهارشنبه آخر سال اجتماع کنند برخورد محترمانه و مقتدرانه کند و این نا آگاهان جاهل را برای حفظ جان خودشان و دیگر شهروندان تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشتشان کنند و جریمه شان در طول بازداشتشان این است که همراه با مدافعان سلامت اماکن عمومی و آپارتمانهای مسکونی و تجاری را در سطح شهر ها یشان ضدعفونی و گند زدایی کنند و بعد آزاد شوند با این تفاوت که آموزش ایمنی بهداشتی و همکاری و همیاری و احترام به حق و حقوق قانون شهروندی را یاد میگیرند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه‌سوری
۰۵:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
وای خدای من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
والا من خودم دوماهه از خونه بیرون نرفتم و نمیرم ولی بیشتر مردم اهمیت نمیدن یکی عروسی میگیره اون یکی ختم میگیره اون یکی میره مسافرت ....ب این دسته از ادما باید بگم خدا ازتون نگذره ک جون ملتو ب خطر میندازین .دولت عزیز قرنطینه نکنی این مردم رعایت بکن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
تو خونه نارنجک میندازیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سردار ظهیری اولشو خیلی خوب امدی خیلی ولی اخرشو خراب کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا نریدخودتونو بسوزونیذ یابه دیگران اسیب برسونید بزاریدتواین شرایط کروناباری بردوش عزیزانمون درکادرپزشکی بیشترنشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا رجبی سفر
۲۱:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا باید بیرون درنیایم ؟؟من که خیالم راحت چون در شهرستان زندگی میکنیم ............اینجا هنوز کرونا نیومده
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا قربانزاده
۲۱:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
مردم عزیز تهران ، همشهری های نازنینم التماس میکنم بیشتر از این واسه فرشته های بیمارستانی دردسر درست نکنیم و حداقل امسال رو چهارشنبه‌سوری تو خونه هامون بشینیم و فیلم های تلویزیونی رو نگاه کنیم و کنار خانواده کلی لذت ببریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خدا وکیلی اگه امسال در چهارشنبه سوری کسی مجروح شد هیچ بیمارستانی او را پذیرش نکنه . بلکه امسال برای همیشه به این مسخره بازیها پایان بدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
قبل از آن باید جلو فروش ترقه را بگیرید خیابان ها پر از بساطی ترقه هست چقدر هم میفروشند مردم می بینند میخرند تو دید نباشد نمیخرد خب اونیکه خریده باید آنرا بترکونه خدا خودش رحم کنه چرا مسئولین انتظامی برخورد نمیکنند پس چه زمانی
آخرین اخبار