تولید و توزیع اقلام بهداشتی توسط اوقاف در فارس

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس گفت: از ابتدای ورود بیماری کووید ۱۹ به کشور، این اداره کل با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و تحت نظارت علوم پزشکی، اقدام به تولید و توزیع برخی اقلام بهداشتی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی با اشاره به فعالیت‌های بقاع متبرکه شاخص در جلوگیری از اپیدمی و شیوع ویروس کرونا، گفت: از روز‌های نخست اعلام شیوع بیماری فعالیت بقاع متبرکه شاخص در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با تولید ۲۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده آغاز شد.

او گفت: تولید مواد ضدعفونی کننده در حرم علی ابن حمزه (ع) با همکاری و هماهنگی شرکت دانش بنیان و تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی انجام شده که مصارف آن در در وهله نخست برای ضدعفونی اماکن متبرکه و حرم‌های مطهر و سپس توزیع میان مردم و مجاورین حرم در نظر گرفته شد.

معاون فرهنگی اوقاف فارس با بیان اینکه اداره اوقاف سعی مضاعف در تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده با همکاری نهاد‌های مربوط دارد گفت: علی رغم منبع مالی موجود اداره اوقاف تا امروز مکاتبات ما با مراکز مربوط برای تولید اقلام بهداشتی به نتیجه نرسیده است.

صفری دو برابر شدن قیمت مواد اولیه را از مشکلات تولید ماسک و اقلام بهداشتی دانست و گفت: به دلیل نوسانات بازار برای تهیه مواد اولیه تولید ماسک به مشکل برخوردیم، اما با این وجود با تایید دانشگاه علوم پزشکی گروه‌های جهادی امامزاده‌ها موفق به تولید و توزیع ۶ هزار ماسک شدند.

او با اشاره به ۱۱ بقعه شاخص در سطح استان گفت: مراکز افق بقاع متبرکه علی ابن حمزه و سید علاءالدین حسین در شیراز عهده دار توزیع بسته‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف شهر علاوه بر مراکز پیرامونی امامزاده‌ها هستند.

معاون اوقاف گفت: تولید ضدعفونی و توزیع بسته‌های بهداشتی از محل درآمد نذورات و خیریه بوده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار