ذخایر کافی کالا‌های اساسی در مازندران

با توجه به تمهیدات صورت گرفته، برای تامین کالا‌های اساسی هیچگونه دغدغه و کمبودی در ایام پایانی سال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: جعفری با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته و ذخایر مناسب کالا‌های اساسی، مردم هیچگونه نگرانی در خصوص تامین شکر، برنج و روغن خوراکی نخواهند داشت، گفت: اقلام کالا‌های اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دیگر شبکه‌های توزیعی به شهروندان ارائه خواهد شد.

اختصاص یکهزار و ۴۲ تن شکر به مازندران

او افزود: بمنظور کنترل قیمت شکر، میزان یکهزار و ۴۲ تن شکر مصارف خانوار به مازندران اختصاص یافت که به عاملین توزیع معرفی شده از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت تحویل گردید تا با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلو ۴ هزار و ۷۰۰ تومان به مصرف کننده نهایی تحویل گردد که تاکنون از میزان اشاره شده یکهزار و ۱۱ تن تحویل عاملین توزیع گردید.

جعفری گفت: برای این مقدار شکر اختصاص داده شده براساس مصوبه استانی تنظیم بازار یک نفر عامل استانی به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران معرفی گردید که عامل مذکور نیز برای جذب و دریافت شکر اختصاص یافته اقدام کرد.

او با اشاره به ذخایر مناسب شکر در استان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره استراتژیک شکر در انبار‌های تحت پوشش داخل استان ذخیره سازی شده که در صورت نیاز بازار و با صدور مجوز قابل تحویل به مصرف کننده می‌باشد.

اختصاص یکهزار و ۲۵۰ تن سهمیه برنج در مازندران

جعفری به موضوع برنج اشاره کرد و گفت: میزان یکهزار و ۲۵۰ تن سهمیه برنج هندی دانه بلند با کد تعرفه‌ای ۱۱۲۱ به مازندران اختصاص یافت که با نرخ مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور بمبلغ هر کیلو ۶ هزار و ۶۰۰ تومان به مصرف کننده نهایی تحویل می‌گردد.

او افزود: عاملین توزیع برنج با معرفی از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت می‌توانند با مراجعه به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران نسبت به دریافت سهمیه اختصاص یافته اقدام کنند.

جعفری گفت: با توجه به اینکه مازندران به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید برنج در کشور می‌باشد و بمنظور حمایت از کشاورزان استان و تولید داخلی، ذخیره سازی برنج‌های اختصاص یافته تنظیم بازار در انبار‌های استان صورت نمی‌گیرد.

اختصاص یکهزار و ۲۵۰ تن روغن خوراکی در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در ادامه به روغن خوراکی اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۲۵۰ تن روغن خوراکی در احجام ۵ کیلویی مایع به استان مازندران اختصاص یافت که به عاملین معرفی شده از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت ارائه خواهد شد.

جعفری گفت: این میزان روغن از محل ذخایر در اختیار کارخانجات تولیدی قرار داده شده تا با ۵ درصد تخفیف زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور عرضه شود تا به دست مصرف کننده اصلی قرار گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران همچنین به ذخیره سازی ۱۰ هزار تن روغن خوراکی به عنوان ذخایر استراتژیکی استان خبر داد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار