از مدافعان حرم تا مدافعان سلامت

کادر درمانی کشور که این روز‌ها با ویروس کرونا در ایران مبارزه می‌کنند شباهت‌های زیادی با مدافعان حرم که جان خود را برای مبارزه با داعش فدا کردند، دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در ایران کادر درمانی، پزشکان و پرستاران سراسر کشور را درگیر خود کرده و همه آن‌ها برای مقابله با این ویروس در تلاش هستند. در این مسیر تا کنون چند نفر از پرستاران و پزشکان که به عنوان مدافعان سلامت از آن‌ها یاد می‌شود به این بیماری مبتلا شده و حتی جان خود را در راه دفاع از سلامت مردم کشورشان فدا کرده اند.

با شکل گیری گروه تروریستی داعش و فعالیت‌های آنها در کشور سوریه، احتمال ورود نیرو‌های این گروه به ایران نیز بسیار زیاد بود، از طرفی کشور سوریه به تنهایی توانایی مقابله و از بین بردن داعش را نداشت، به همین دلیل جوانان بسیجی و مبارز ایرانی برای مبارزه به کشور سوریه اعزام و بسیاری از آنان در جنگ با نیروی داعش شهد شهادت نوشیدند.


بیشتر بخوانید: دلنوشته یک پرستار خط مقدم مبارزه با کرونا برای مردم


ویروس کرونا از ووهان چین آغاز شد و به تدریج در سرتاسر جهان پراکنده شد؛ این اعتقاد از سوی برخی از افراد مطرح است که اگر این ویروس در کشور چین مانده و برای از بین بردن آن تلاش می‌شد، حالا اکثر کشور‌های جهان درگیر آن نبودند.

در روز‌هایی که جوانان کشور برای از بین بردن نیرو‌های داعش به سوریه می‌رفتند، بعضی از افراد که آگاهی کافی نسبت به خطرات این گروه برای کشور نداشتند نسبت به این موضوع متعرض شدند در صورتی که اگر در آن روز‌ها نیز برای از بین رفتن داعش در سوریه تلاش نمی‌شد، مانند ویروس کرونا به سرتاسر جهان از جمبه ایران پراکنده می‌شدند.

به تازگی کانال تلگرامی نیروی قدس سپاه پاسداران تصویری را با همین موضوع منتشر کرده است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

از مدافعان حرم تا مدافعان سلامت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
لبیک یا حسین
آخرین اخبار