رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

مراجعه ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر از ابتدای اسفند ماه تاکنون به بیمارستان ها

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ازمراجعه ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر از ابتدا اسفند ماه تا کنون به بیمارستان ها خبرداد.

دکترسلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،با بیان اینکه شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های تحت پوشش این دانشکده   از ابتدا اسفند ماه تا کنون ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر است گفت: تاکنون۳۷ نفر بیمار   با صحت کامل ترخیص شدند.

او با اشاره به اینکه تاکنون 65نفر به بیماری کرونا ویروس مبتلا شدند افزود: از این تعداد۲۶ نفر در آبادان ،۲۵ نفر خرمشهر  و ۱۵ نفر درشادگان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان شمار کنونی بستریهای در انتظار تست کرونا را ۷۳ نفر اعلام کرد و گفت:تاکنون ۶ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

سلمان زاده   ادامه داد:شماری از شهروندان در بوستان ها گردهمایی شبانه برگزار می‌کنند و یا به صورت جمعی قلیان می کشند که به شدت خطرناک و تهدیدکننده سلامت در این روزهای بحرانی است.

او گفت:از شهروندانی که در این مدت در خانه ماندند و مسئولان به ویژه کادر درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان را یاری کردند قدردانی می کنم و دست آنان را می بوسم

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:همچنان توصیه می‌کنم شهروندان از محیط امن خانه استفاده کنند.

سلمان زاده گفت:از مردم تقاضا می‌کنم از اتفاقات خطرناک چهارشنبه سوری پیشگیری کنند و با حوادث احتمالی ناشی از آن بار بیمارستانها را مضاعف نکنند.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.