در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد ۱۶۰۰ برابری مصرف ماسک در کشور/ گرانی مواد اولیه علت افزایش قیمت ماسک

امامی امین گفت: مصرف ماسک از ۱۰۰ هزار مورد، قبل از شیوع کرونا به ۱۶۰ میلیون مورد بعد از شیوع کرونا رسیده است.

کاظمی/ عید 18/ رشد 1600 برابری مصرف ماسک در کشور/ گرانی مواد اولیه علت افزایش قیمت ماسکمحمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه عرضه مواد ضدعفونی کننده نسبت به روز‌های ابتدایی شیوع کرونا بیشتر شده است، گفت: پیش از شیوع کرونا ماهانه ۱۰۰ هزار مورد مصرف ماسک در سطح کشور داشتیم، که هم اکنون میزان تقاضا هفته‌ای ۴۰ میلیون و ماهانه ۱۶۰ میلیون ماسک شده است، که این تغییر آمار نشان از رشد ۱۶۰۰ برابری تقاضا شده است.

او افزود: شاید کسانی تا قبل از شیوع کرونا حتی یک بار هم در عمرشان از ماسک استفاده نکرده بودند، ولی الان درخواست دارند و ما به این میزان افزایش تولید نداشته ایم.

امامی امین خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم تقاضای ۱۶۰۰ برابری را تامین کنیم، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: ضرورت برخورد با مدیرانی که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کوتاهی کرده اند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید بر اینکه اولویت استفاده و عرضه ماسک، به خصوص ماسک N۹۵ در بیمارستان‌ها است، اظهار کرد: این نوع ماسک خارج از بیمارستان‌ها عرصه نمی‌شود و فقط ماسک‌های معمولی عرصه می‌شوند.

امامی امین در خصوص علت افزایش قیمت ماسک گفت: افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت ماسک را در پی داشته است.

او خاطرنشان کرد: برخی تولید کننده‌ها که زیر پله‌ای هستند، محصولات را خارج از شبکه عرضه می‌کنند و، چون آماری از آن‌ها نیست، دلالی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اگه اينجوريه و اينقدر ماسك مصرفش زياد شده پس چرا نصف ملت راس راس تو خيابونا بدون ماسك دارن را ميرن و جون بقيه رو به خطر ميندازن ؟
آخرین اخبار