طی ۲۴ ساعت گذشته؛

تروریست‌ها ۵ بار آتش‌بس در سوریه را نقض کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه‌های تروریستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بار توافق آتش‌بس در سوریه را نقض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد طرف روسی در کمیته آتش‌بس مشترک روسیه-ترکیه که آتش‌بس در سوریه را کنترل می‌کند در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد نقض این توافق را ثبت کرده است. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: طرف روسی در کمیته مشترک روسیه و ترکیه که نظارت بر آتش‌بس سوریه را کنترل می‌کند، اعلام کرده است در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد نقض آتش‌بس در استان‌های حلب و حما ثبت شده که ۴ مورد آن در حلب و یک مورد در حما بوده است. 

پیشتر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود ترکیه با چشم‌پوشی از اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه موارد نقض آتش‌بس را ثبت نمی‌کند.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنابر حق قانونی و حاکمیتی خود، از مدتی پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز و با پیشروی‌های خیره‌کننده بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرد. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

در همین خصوص، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از دیدار و گفتگو درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، برای اعلام آتش‌بس در منطقه و ایجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بمب شیمیایی
۲۳:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
با بمب شیمایی همه شان را درو کنید که دیگر تروریستی باقی نماند که بخواهد آتش بست را نقص کند.
آخرین اخبار