بهاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپایی‌ها توان مقابله با رفتارهای غیر متعارف ترامپ را ندارند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر دیوانگی ترامپ نبود شاید فشار‌های مضاعف پس از برجام بوجود نمی‌آمد.

اروپایی‌ها توان مقابله با رفتارهای غیر متعارف ترامپ را ندارندمحمد بهاری کارشناس مسائل سیاسی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبعات احتمالی نپیوستن ایران به FATFگفت: معتقدم باید در بخشی از موارد موضوع FATF همراهی میکردیم، چرا که می توانست بهانه را از دست برخی کشور‌های اروپایی خارج کند.

او ادامه داد: اگر برجام در آن سال پذیرفته نمی‌شد تا امروز فشار بیشتری بر ما تحمیل میشد. اما اگر دیوانگی ترامپ نبود شاید این مسائل و فشار‌های مضاعف پس از برجام به وجود نمی‌آمد.

کارشناس مسائل سیاسی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی‌ها توان مقابله با دیوانه بازی‌های ترامپ را ندارند و چین و روسیه هم این توانایی را ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد بودیم اصولگرایان تندرو مخالف پیوستن به FATF بودند و در مقابل اصلاح طلبان تندرو موافق پیوستن به آن بودند، اما هیچکدام از ان‌ها درباره نکات مثبت و منفی ان به صورت کارشناسی حرفی نزدند و فقط به صورت متعصبانه پیش رفتند.

او در پایان تاکید کرد: با پیوستن به FATF ایده آل ما فراهم نمیشد، اما شاید کمی از فشار‌ها کاسته می‌شد و این اتفاق به عنوان مسکنی موقتی برای ما عمل می‌کرد، چرا که حالا این موضوع بهانه‌ای جدید برای اروپایی هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امید
۲۰:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
کارشناس مسائل سیاسی نظر خودشان را گفتند اگر ایران FATF را قبول می کرد هیچ چیزی برای ایران عوض نمی شد. شاید بدتر هم می شد. به نظر من یک اهرم فشار به اهرم ها اضافه می شد
آخرین اخبار