برای شکست "کرونا" در خانه‌های خود بمانید

مدیران رسانه‌ها و مطبوعات استان قزوین از مردم خواستند برای شکست "کرونا" در خانه‌های خود بمانند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مدیران رسانه‌ها و مطبوعات استان برای دعوت مردم به پویش ماندن  در خانه و شکست کرونا بیانیه ای صادر کردند .

در این بیانیه آمده است : در این روز‌های پرالتهاب و تعیین کننده، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، همکاری و مشارکت حداکثری و هماهنگ بین مردم عزیز و مسئولین مربوطه در رابطه با رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ موسوم به کرونا است.

درحال حاضر تمام توان دستگاه‌های خدمات رسان و همه ظرفیت‌های موجود در کشور و استان‌های درگیر از جمله استان قزوین، برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده اند.

در کنار خدمات پزشکی و اقدامات درمانی، یکی از اصول خدشه ناپذیر وضعیت‌های بحرانی در جامعه، اطلاع رسانی شفاف و مطالبه گرانه و به هنگام و توأم با راستی و درستی از سوی رسانه‌ها بمنظور افزایش سطح آگاهی و اعتماد عمومی است.

موضوعی که این ایام با صف آرایی رسانه‌های معاند و بنگاه‌های دروغ پراکنی دشمن، بمنظور تخریب اعتماد عمومی و القای وحشت و ترس و هدف قراردادن روح و روان خانواده‌های ایرانی اهمیتی دوچندان یافته است.

رسانه‌های استان قزوین، بازتاب شفاف و مفید از این پدیده شوم را، یک فریضه و تکلیف و وظیفه ذاتی قلمداد کرده و متعهد شده ایم تا با تمام توان، زمینه ارتقای امید اجتماعی و کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بحران را با دقت، سرعت و صداقت فراهم آوریم.

اما با تکیه بر باور (تقدم پیشگیری بر درمان) و نیز طبق اظهارات متخصصین داخلی و پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی، شکستن زنجیره انسانی این ویروس، موثرترین و کارآمدترین سلاح مبارزه با آن است؛ لذا علیرغم نزدیکی ایام سال جدید و رغبت بیشتر مردم به خرید و مسافرت، از مردم عزیز استان قزوین تقاضا داریم با لغو سفر‌ها و کاهش تردد‌های غیرضروری در معابر و بازار‌ها و مراکز خرید و فروش و خیابان‌های شهر از شیوع بیش از پیش این ویروس در سطح جامعه و به خطرانداختن سلامت خود و خانواده محترمشان پرهیز کنند.

انتظار داریم مردم خوب استان با درکی درست از وضعیت بحرانی موجود، در کنار رعایت دقیق اصول بهداشتی و مراقبت‌های لازم و همچنین انس با پروردگار عالم و دعا برای دفع بلا از جامعه، سفر‌های تفریحی و مسافرت‌های خود را به بعد از شکست کرونا موکول نمایند که در غیر اینصورت متاسفانه علاوه بر گسترش ویروس کرونا، بحران‌های اجتماعی و صدمات جبران ناپذیر دیگری نیز متصور خواهد بود.

در پایان ضمن آرزوی سالی سرشار از سلامتی و شادی و سربلندی برای خانواده‌های ایرانی، رفع همه گرفتاری‌ها را از درگاه خداوند حکیم مسئلت داریم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار