بیوگرافی هنرمندان هالیوود؛ بازیگری که در رقابت با دی کاپریو کم آورد

کریستین بیل هنرپیشه انگلیسی-آمریکایی است که رکورد دارد کاهش و افزایش وزن برای نقش‌هایی است که به وی پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستین چارلز فیلیپ متولد ۳۰ ژآنویه ۱۹۷۴، هنر پیشه و تهیه کننده متولد ولزو اصالتا انگلیسی است و خودش هم مدت‌ها پیش صراحتا به این موضوع اشاره کرده است. پدر این بازیگر ۴۶ ساله، بناینگذار یک شرکت و استعدادیاب بود. مادر او نیز بازیگر سیرک بود.

بیل که در سن ۸ سالی توانست در چند تبلیغات تلویزیونی حضور داشته باشد، خیلی زود در فیلم‌های مهم با کارگردان‌های بزرگ نقش آفرینی کرد. او در سن ۱۳ در نقش اول فیلم سینمایی امپراطوری خورشید به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقش آفرینی کرد و توجه اهالی سینما را به خود جلب کرد. گفتنی است او سابقه همبازی شدن با روآن آتکینسون (مستر بین) را نیز در یک تئاتر دارد. کریستین در شانزده سالگی مدرسه خود را ترک می‌کند و زمانی که ۱۷ ساله بود پدر و مادرش از یکدیگر جدا می‌شوند و او با پدرش همراه می‌شود.

او به روند بازی خود در فیلم‌های سینمایی‌های بریتانیایی ادامه می‌دهد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ با فیلم «روانی آمریکایی» دوباره نام خود را سر زبان‌ها می‌اندازد. او در سال ۲۰۰۴ نیز در فیلم سینمایی «ماشین کار» به نقش آفرینی پرداخت که بازی وی بسیار مورد تحسین واقع شد. بیل بازیگری است که کاهش و افزایش‌های زیادی را برای نقش هایش انجام داده است تا جایی که در چند سال قبل اعلام کرد برای حفظ سلامتی اش برای مدتی نمی‌تواند کاهش و افزایش زیاد وزن داشته باشد. سال گذشته نیز اعلام کرد دیگر نقش‌هایی را که باید برای آن‌ها تغییر وزن را تحمل کند قبول نخواهد کرد. گفتنی است او در این زمینه بی رقیب است و کمتر بازیگری به چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

بیل بعد از فیلم ماشین کار که وزن زیادی کم کرده بود به سراغ نقش بتمن در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» به کارگردانی کریستوفر نولان می‌رود. شخصیتی که باید اندامی تنومند داشته باشد، اما او خیلی زود خودش را با آن سازگار می‌کند. او تاکنون بهترین بازیگری شناخته می‌شود که نقش بتمن را بازی کرده است.

بیل همکاری خود را با کریستوفر نولان ادامه می‌دهد و در فیلم سینمایی «حیثیت» و همچنین دو فیلم دیگر در فیلم سینمایی بتمن نقش آفرینی می‌کند. با این کارنامه درخشان او اولین نامزدی و اولین جایزه خود را در اسکار در سال ۲۰۱۱ با فیلم «مبارز» و نقش یک ورزشکار که با اعتیاد درگیر است دریافت می‌کند. او در سال‌های آینده با فیلم‌های «حقه باز آمریکایی»، «رکود بزرگ» و «معاون» نامزد این جایزه می‌شود، اما دیگر موفق به دریافت آن نمی‌شود. او امسال با فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری» در سینما حضور داشت که توانست نامزد جوایز گلدن گلوب شود.

در زمینه زندگی شخصی، کریستین بیل در سال ۲۰۰۰ با ساندرا «سیبی» بلاژیچ که یک مدل سابق و دستیار شخصی است ازدواج کرده و تاکنون صاحب دو فرزند به نام‌های امالین و پسری به نام جوزف شده اند.

از جمله نکاتی که میتوان در مورد او اشاره کرد رقابتش با لئو دیکاپریو است. اول برای نقش جک در تایتانیک که این رقابت را به دی کاپریو باخت و علت اصلی آن این بود که کامرون نمی‌خواست هر دو بازیگر جک و رز انگلیسی باشند. اما در فیلم روانی آمریکایی ابتدا برای نقش انتخاب شد سپس دوباره گفته شد که دی کاپریو این نقش را بازی می‌کند، اما سرانجام نقش به بیل رسید؛ و همچنین برای بازی در نقش هیو گلس در فیلم بازگشته در نظر گرفته شده بود که در نهایت نقش به دیکاپریو رسید که برای بازی در این نقش برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۲۰۱۶ شد.

بیل از مخالفان سر سخت دونالد ترامپ است و می‌گوید ترامپ گزافه‌گو و پر سر و صداست. او ترامپ را با دیک چینی که خودش نقش او را بازی کرده بود مقایسه می‌گند و می‌گوید ترامپ اصلاً درکی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار