معرفی فیلم «مدفون» به کارگردانی رودریگو کورتس

با فیلم سینمایی «مدفون» با نقش آفرینی رایان رینولدز، یک ساعت و نیم زنده زنده دفن شدن را تجربه کنید.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی Buried (به فارسی: مدفون یا دفن شده) فیلمی در ژانر تریلر روانشناسانه به کارگردانی رودریگو کورتس است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. در این فیلم  پاول کنرای (ریان رینولدز) یک راننده کامیون است که توسط یک شرکت پیمانکاری در عراق استخدام شده است.

تمامی سکانس‌های این فیلم سینمایی در یک تابوت میگذرد و مخاطب چیز دیگری به غیر از آن نمیبیند، اما به قدری مجذوب این فیلم خواهد شد که متوجه این یکنواختی در محیط و اینکه یک ساعت و نیم به لوکشینی که در طول فیلم تغییر نمی‌کنند، نمی شود. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس به‌نمایش درآمد و تاکنون، برنده جوایز گوناگونی شده‌است که از آن میان می‌توان به ۳ جایزه گائودی، ۵ جایزه گویا، جایزه هیئت ملی بازبینی فیلم و جایزه «جشنواره اروپایی فیلم‌های خیالی استراسبورگ» اشاره کرد.

داستان فیلم: پل کانری یک راننده‌ی کامیون که به استخدام یک شرکت پیمانکاری در آمده است، پس از اتفاقاتی او خود را دفن شده در یک تابوت می‌بیند و باید پیش از اینکه اکسیژن موجود تمام شود خود را نجات دهد. اما هیجان و استرسی که به خوبی توسط رایان رینولدز بازی شده به معنای کم شدن اکسیژن و به طبع تمام شدن مهلت زندگی اوست.

بازیگران: رایان رینولد تنها بازیگر این فیلم سینمایی است و او در این فیلم به تنهایی یک بازی بی نقص را ارائه می‌دهد تا نقش بسزایی در موفقیت فیلم داشته باشد. البته شخصیت رینولدز زمانی که در تابوت حضور دارد با چند شخصیت دیگر در تماس است، اما تنها کسی که در این تابوت دو متری می بنیم فقط رایان رینولدز است.

فروش گیشه: انتظار میرفت این فیلم سینمایی با شیوه خاصی که دارد (فیلمبرداری در یک لوکیشن) بودجه کمی داشته باشد اما ۲ میلیون دلار را کمتر کسی پیش بینی می‌کرد. با این حال فروش فیلم در گیشه خوب بود و در حدود ۲۰ میلیون دلار در گیشه‌های جهانی فروش داشت.

IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به عنوان سه مرجع معتبر امتیاز دهی منتقدان و مخاطبان به فیلم هیا سینمایی به ترتیب نمره‌های ۷ از ده، ۸۶ از صد و ۶۵ از صد را به این فیلم داده اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار