در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در کشور توان داخلی سازی به خوبی وجود دارد

طهماسبی نیک گفت: در کشور توان داخلی سازی به خوبی وجود دارد و این یک راه برای افزایش اشتغال زایی در کشور به شمار می رود.

در کشور توان داخلی سازی به خوبی وجود داردحبیب طهماسبی نیک رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: هم اکنون فعالیت خیاطان در سراسر کشور به شدت کاهش یافته است و بسیاری از آنها تعطیل شده اند. تنها برخی از خیاطان شروع به دوخت ماسک کرده اند و این تنها یک راه کسب درآمد است.

او بیان کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم و نخواهیم داشت. در شرایط کنونی باید به یکدیگر کمک کرد تا این شرایط سخت بگذرد.

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران افزود: صادراتی نداشته ایم و با واردات به شدت مخالف هستیم چرا که در کشور توان داخلی سازی به خوبی وجود دارد و این یک راه برای افزایش اشتغال زایی در کشور به شمار می رود.


بیشتر بخوانید: جولان کت و شلوارهای چینی در بازار/خیاطانی که به دلیل واردات بی رویه بیکار می‌شوند 


طهماسبی نیک با ابراز خرسندی از وضعیت تولید در صنف متبوع خود، گفت: تولیدکنندگان در حد توان خود در راه تولید با فرمان رهبر معظم انقلاب قدم برمی دارند، اما انتظاراتی هم از سازمان‌های دولتی دارند. سازمان‌ها بایستی با تولیدکنندگان هم قدم و همگام شوند؛ چراکه همه ما باید دست در دست یکدیگر برای استقلال و عدم وابستگی کمک کنیم، مالیات صنوفی که تولیدی هستند طوری باید محاسبه شود که برای تولیدکننده بدهکاری نیارد.

او ادامه داد: با اصلاح برخی از قوانین مالیاتی بار سنگینی که گا‌ها تولیدکننده از عهده پرداخت آن بر نمی‌آید برداشته شود. دولت باید برای وسعت تولید در کشور برای تولیدکننده بستری فراهم کند تا بتواند کارگر بیشتری را استخدام کند نه اینکه اگر از پج نفر به بالاتر استخدام شوند حق بیمه کارفرمایی بیشتری باید بپردازند.

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران با تاکید بر اینکه دولت باید سیاستی تدبیر کند که تولید کننده راغب به استخدام افراد بیشتر باشد، گفت: هم اکنون تولید کننده تا ۵ نفر را ۱۰ درصد و بیشتر را باید ۳۰ درصد حق بیمه بپردازد، مگر تولید چقدر سود دارد که مبلغ واریزی بیمه اینچنین افزایش می‌یابد، لذا دولت با حمایت از کارفرما می‌تواند اشتغالزایی ایجاد و بیکاری را ریشه کن کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار