ایجاد و تجهیز مرکز نقاهتگاه موقت و سالن بحران در مشگین شهر

استاندار اردبیل گفت: مرکز نقاهتگاه موقت و سالن بحران در مشگین شهر با همکاری شهرداری و سپاه این شهرستان دایر و تجهیز شده و بیماران در حال بهبودی را پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کرونا و شورای تامین در شهرستان مشگین شهر گفت: با انتقال بیماران در حال بهبودی به این مرکز افراد دوران نقاهت ۱۴ روزه خود را در این مرکز سپری می‌کنند.

او افزود: با فعالیت این مرکز از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاسته شده و ظرفیت پذیرش بالا می‌رود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نیرو‌های مورد نیاز در بخش تدارکات و نگهبانی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تامین کنند، افزود: اقدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این راستا به عنوان ماموریت‌های ویژه تلقی شده و به نحو شایسته جبران می‌شود.

بهنام جو به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و آئین چهارشنبه سوری از مردم خواست این آیین را برگزار نکنند.

او افزود: در حال حاضر پزشکان و پرستاران مشغول بیماران کرونایی هستند و باید با پرهیز از آتش بازی‌های خطرناک از سوانح پیشگیری کنیم.

استاندار اردبیل تاکید کرد: در عید نوروز هم با حذف دید و بازدید‌ها از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

بهنام جو با اشاره به درخواست تجهیزات بیمارستانی و وسایل مورد نیاز پزشکان از حضور معاون وزیر بهداشت در استان اردبیل برای احصاء این نیازمندی‌ها خبر داد.

او اضافه کرد: تلاش می‌شود با رایزنی با وزارت بهداشت تجهیزات مورد نیاز پزشکان و بیمارستان‌های استان در خصوص مبارزه با کرونا جذب شود.

استاندار اردبیل با اشاره به تعداد بالای مبتلایان کرونا در مشگین شهر بر ادامه روند تعطیلی بازار و رعایت عموم مردم برای کاهش شیوع این ویروس در شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.