رییسی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که همه استان‌ها درگیر هستند متاسفانه مردم کرونا را جدی نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور به ۱۷۳۶۱ نفر رسید، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که همه استان ها درگیر هستند.

او افزود: کار مفید این است که به صورت فعال با کرونا مقابله کنیم ؛ علی رغم تذکرات زیادی که داده می‌شود  متاسفانه بسیاری از مردم کرونا را جدی نگرفته اند.

رییسی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی اصلا خوب نیست، تاکید کرد: در این دو هفته طلایی در صورت عدم رعایت موارد پیشگیری گفته شده؛ قطع زنجیره بیش از دو ماه به طول می انجامد.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر افزایش یافت


معاون بهداشت وزارت بهداشت  یادآوری کرد: کرونا بسیار آسیب زاست و مردم باید آن را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

او بر کاهش تردد‌ها و نرفتن به سفر‌های غیرضروری تأکید کرد و ادامه داد: بعضی از کشور‌ها قرنطینه کردند یعنی نیروی انتظامی جلوی خانه‌ها گذاشتند و کسی واقعا نمی‌تواند از خانه خارج شود. بعضی از کشور‌های اروپایی نیز جریمه‌های بسیار سنگینی وضع کردند اما ما با توجه به شرایط فرهنگی کشور و با توجه به سطح سلامت مردم و امکانات موجود از مردم خواستیم که در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.
رییسی گفت: مردم می‌توانند با ورود به سامانه salamat. gov.ir سلامت خودشان را گزارش دهند و یا با همکاران ما با شماره ۴۰۳۰  تماس گرفته تا از طریق مشاوران مربوطه، راهنمایی لازم انجام شود.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن هشدار، تصریح کرد: اگر ما تنها دو هفته بتوانیم  از خانه بیرون نیاییم در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود اما  اگر این دو هفته را رعایت نکنیم، بیش از ۲ ماه درگیر بوده و تلفات بسیار زیادی خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
اگر مردم موضوع را جدی نگرفته اند لااقل مسئولان آن را جدیتر بگیرند.محدودیت ها را شدیدتر اعمال کنند.وقرنطینه های منطقه ای اعمال کنند.
آخرین اخبار