تعطیلی، تخلیه و پلمب ۱۸۸ خانه مسافر در استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از پلمب و تعطیلی ۱۸۸ خانه مسافر و سوییت مبله تا سومین روز از فروردین خبر داد.

تعطیلی، تخلیه و پلمب ۱۸۸ خانه مسافر در استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسین ارسطو زاده مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: برای حفظ سلامت مردم با اسکان غیرقانونی مسافر برخورد می‌شود و تا سومین روز از فروردین ۱۸۸ خانه مسافر و سوییت مبله در استان تعطیل و پلمب شده است.

او گفت: فعالیت چنین مراکز اقامتی در شرایط کنونی به صورت مستقیم سلامت مردم را تهدید می‌کند و ما برای حفظ سلامت و بهداشت مردم، با اسکان غیر قانونی مسافر  برابر ضوابط برخورد می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر به تشکیل تیم‌های نظارتی در این اداره کل اشاره کرد و افزود: از ۱۷ اسفند پارسال تیم‌های نظارت و بازرسی ما از اماکن اقامتی شکل گرفت و تیم‌های مذکور تا سوم فروردین ماه سال جاری بیش ۴۳۴ ماموریت نظارتی را از تاسیسات و اماکن گردشگری داشته اند که ۳۹۵ مورد از این ماموریت‌ها به دنبال گزارشات مردمی بوده است.

ارسطوزاده تصریح کرد: در این مدت ۱۰۰ مورد از اماکن گردشگری و اقامتی با بررسی تیم‌های نظارتی تعطیل و تخلیه شده است و بیش از ۸۸ مورد خانه مسافر متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تاکنون  پلمب شده اند.

او عنوان کرد: ستاد تسهیلات سفر امسال در قالب ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این اداره کل تشکیل شده و به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ثابت  ۳۳۳۲۳۱۷۷به شکایات و گزارشات مردمی در خصوص فعالیت مراکز غیر مجاز اقامتی رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.