توصیه جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد:

کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: کشاورزان باید برای کاهش خسارت‌های بهاره مانند سرمازدگی، سیل و تگرگ نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اعلام اینکه کشت بهاره چغندرقند و علوفه در شهر‌های مختلف استان آغاز شد؛ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته بر اثر برودت هوا و سرمازدگی ۲۱۵ میلیارد ریال به بخش محصولات این شهرستان خسارت وارد شد، بهتر است کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.

ایمانیان افزود: ۲۶۰ هکتار از مزارع گندم، جو و چغندر این شهرستان بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در مزارع  سال گذشته دچار خسارات شد که میزان خسارات آن حدود ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

او ادامه داد: محصولاتی چغندرقند، یونجه، ذرت، حبوبات، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و آفتابگردان در اراضی زراعی مهاباد انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: هم اکنون کشت چغندرقند و علوفه شروع شده و بقیه محصولات کشاورزی نیز از اواخر فروردین ماه و نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

ایمانیان افزود: تمهیدات لازم برای توزیع نهاده‌ها نیز در استان اندیشیده شده و بذور اصلاح شده و سموم مورد نیاز کشاورزی هم اکنون در مراکز توزیع بذر و کود موجود است.

او ادامه داد: ضروری است تا کشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصیه‌های ترویجی و تحقیقاتی کارشناسان نسبت به کشت اقدام کنند تا دچار خسارت‌های ناشی از کشت در زمان غیر مناسب مانند سرمازدگی بهاره نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد همچنین به لزوم بسترسازی و آماده کردن زمین برای کشت نیز برای افزایش راندمان تولید اشاره کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.