مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی در تیر ۱۳۹۸؛

از تلاش بولتون برای فریب ترامپ تا پیگیری «معاهده عدم تجاوز»

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی را در تیر ۱۳۹۸ خواهید خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی را در تیر ۱۳۹۸ خواهید خواند.


توضیحات موسوی در مورد نفتکش «هپینس»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازگشت کشتی نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی ایران از بندر جده عربستان سعودی به سمت بنادر کشورمان و همچنین انتقال مصدوم ایرانی کشتی ساویز از بیمارستان جیزان عربستان سعودی به عمان و سپس به ایران اظهار کرد:کشتی نفتکش «هپینس» که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه به دلیل نقص فنی در بندر جده عربستان سعودی پهلو گرفته بود پس از رایزنی‌های مختلف و پیگیری‌های مستمر از سوی وزارت امور خارجه با جهات ذیربط نهایتا روز ۲۹ تیرماه پس از رفع نقص به وجود آمده بندر جده را به سوی بنادر کشورمان ترک کرد.

یی


ظریف: جان بولتون قصد دارد انگلیس را به باتلاق بکشاند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییترش نوشت: «اشتباه نکنید! جان بولتون که در فریب ترامپ برای ورود به «جنگ قرن» ناکام مانده و نگران فروپاشی تیم بی است، در حال ریختن زهر خود به انگلیس است به این امید که این کشور را به باتلاق بکشاند. تنها خردورزی و دوراندیشی می‌تواند چنین توطئه‌هایی را خنثی کند».


بعیدی نژاد: لندن باید تنش‌های احزاب داخلی کشورش را در خصوص ایران کنترل کند

 حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: دولت انگلیس باید نیرو‌های سیاسی داخلی این کشور را که می‌خواهند تنش‌های موجود بین ایران و انگلستان را فراتر از موضوع کشتی‌ها دچار تنش کرده و بر این تنش‌ها بیفزایند، مهار کند؛ چنین چیزی در شرایط حساس فعلی در منطقه، خطرناک و غیرهوشمندانه است.

یی


ظریف: انگلیس از همدستی در تروریسم اقتصادی آمریکا دست بر دارد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران  تأکید کرد، این کشور ایران است که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تأمین می‌کند.

او در صفحه توییترش نوشت: برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل الطارق، اقدام ما در خلیج فارس برای برقراری قوانین بین المللی دریانوردی است. همان گونه که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تضمین می‌کند. بریتانیا باید از آلت دست آمریکا بودن در تروریسم اقتصادی دست بر دارد.

یی


موسوی: پیشنهاد مذاکره آمریکا تاکتیکی برای تکمیل راهبرد ضدایرانی است/ بدون خرید نفت، اینستکس توقعات ما را برآورده نمی‌کند

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با روزنامه لبنانی «الاخبار» آخرین وضعیت توافق هسته‌ای و واکنش ایران به طرف اروپایی و آمریکایی را تشریح کرد و گفت، پیشنهاد «معاهده عدم تجاوز». با همسایگان عربی، پیشنهادی جدی است.

موسوی تلقی «شکست ابتکارات» برای نجات برجام را نپذیرفت و گفت، گفتگو‌ها در این خصوص لزوما شکست نخورده و رایزنی‌ها ادامه دارد هر چند که تا برآورده شدن خواسته ایران فاصله‌ای طولانی باقی مانده و تهران کاهش تدریجی تعهدات برجامی خود را آغاز کرده است.

موسوی با بیان اینکه باقی ماندن توافق به سود همه است، اما خروج آمریکا تهدیدی بزرگ برای «گزینه دیپلماسی» چند طرفه به شمار می‌رود، گفت، پیشنهاد مذاکره آمریکا، صرفا تاکتیکی برای تکمیل راهبرد آمریکا علیه ایران یعنی «فشار حداکثری» است. او تأکید کرد که میانجیگری در سایه جنگ اقتصادی، بی‌معناست و افزایش حضور نظامی خارجی در منطقه، خطر تقابل را افزایش می‌دهد.


بدون فرهنگ و هنر روابط میان کشور‌ها خشک و بی‌روح خواهد بود

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت دو تن از موسیقیدانان مشهور ارمنی و برگزاری اجرای گروه کُر دولتی ارمنستان در تالار وحدت برگزار می‌شود، اظهار کرد: گروه کر دولتی ارمنستان در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند و این گروه هنری متشکل از ۳۰ نفر هستند، همچنین یکی از آهنگسازان معاصر ارمنی به نام منصوریان به همراه این گروه حضور به عمل می‌رسانند، وی یک شخصیت بین‌المللی بوده و در سطح اروپا و آمریکا برنامه اجرا کرده است.

یی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حقوق سربازان را افزایش دهید ۱۵ درصد افزایش میشه ۳۰ هزارتومن، یعنی فکر میکنید این ۳۰ تومن چه تاثیری داره یا حقوق های سربازهارا به ۲ ملیون افزایش دهید یا قانون سربازی را حذف کنید یا مدت سربازی را به ۵ ماه کاهش دهید نمیشه که مردم دو سال از عمرشان را طلف کنن بعدم بیان دومباله کار بگردن و پیدا نکنن کلا آیندشون به فنا میره، ، چرا آینده جوانان مردم واستون مهم نیست!!!
آخرین اخبار