در پی شیوع ویروس کرونا؛

جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بوشهر ۶۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: تعداد مسافرانی که از ابتدای اسفند تا ۲۷ اسفند در این فرودگاه بوشهر جابه‌جا شده‌اند، ۶۰ درصد نسبت به زمان مشابه بهمن کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر عنوان کرد: از ابتدای اسفند و آغاز شیوع کرونا تا روز ۲۷ اسفند تعداد پرواز‌های فرودگاه بوشهر حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و از هفته‌ای ۱۰۰ پرواز به حدود ۶۰ پرواز رسیده است.

او افزود: در این مدت حدود ۲۰ هزار مسافر در فرودگاه بوشهر تردد کرده‌اند که نسبت به آمار بهمن (یک ماه قبل) حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

جواب آزمایش کرونای همه مسافران منفی بود

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر ادامه داد: هم مسافران ورودی و هم مسافران خروجی را بررسی می‌کنیم و در این مدت تنها دو نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند که جواب آزمایش این افراد پس از انتقال به بیمارستان منفی شد.

دهقان منشادی تاکید کرد: با توجه به اینکه در فرودگاه‌ها هم مسافران ورودی و هم مسافران خروجی بررسی می‌شوند احتمال اینکه بیماری از فرودگاهی به فرودگاه دیگر منتقل شود، فوق العاده پایین است؛ گواه این حرف نیز آماری است که در این مدت داشته ایم.

مسافران را همراهی نکنید

او درباره اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه بوشهر نیز بیان کرد: توزیع کامل وسایل بهداشتی و ضد عفونی میان کارکنان، تب سنجی مستمر از مسافرین ورودی و خروجی، نصب بنر اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا، ضدعفونی مستمر پایانه پرواز‌ها، دستگاه‌های بازرسی، محل‌های پذیرش مسافر، دستگاه خودپرداز بانک، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌های اداری از جمله اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های بوشهر گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از مردم تقاضا داریم تا حد امکان از سفر‌های غیر حضوری اجتناب کنند و همچنین برای استقبال و همراهی مسافران در فرودگاه حاضر نشوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.