پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال ۹۸ مشخص شد

یک جوان بوشهری پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال ۹۸ لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در سال ۹۸ در کل شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

مسئولان فدراسیون فوتبال پس از تلاش‌های بسیار و مذاکره با گزینه‌های متعدد اروپایی با مارک ویلموتس بلژیکی برای جانشینی کارلوس کی روش به توافق رسیدند.

ویلموتس سرمربی سابق شیاطین سرخ اروپا (لقب تیم ملی بلژیک) و ساحل عاج شروع خوبی در کشورمان داشت و تیم او با ارائه فوتبال تهاجمی هواداران را به تداوم روز‌های خوبی که با کی روش داشت امیدوار کرد. برتری ۵ بر صفر مقابل سوریه و متوقف کردن کره جنوبی در دیداری دوستانه به میزبانی ورزشگاه جام جهانی سئول با نتیجه یک بر یک آن هم با فوتبالی سراسر هجومی، پیروزی ۲ بر صفر در خانه هنگ کنگ و رقم زدن سومین برد پرگل تاریخ فوتبال ایران برابر کامبوج با نتیجه ۱۴ بر صفر، در روزی که بانوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار توانستند مجوز ورود به ورزشگاه آزادی را به دست آوردند، روز‌های رویایی‌ای را برای ویلموتس رقم زد.

با این وجود دوران سراشیبی تیم ملی با سرمربی بلژیکی از ۲۳ مهر و بازی با بحرین آغاز شد. باخت یک بر صفر به شاگردان هلیو سوسا در ورزشگاه ملی منامه و در ادامه چالش‌های ویلموتس با فدراسیون فوتبال پیش از بازی با عراق که با باخت ۲ بر یک تیم ملی به هم تیمی‌های بشار رسن همراه شد، شرایط سختی را برای یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) در انتخابی جام جهانی ایجاد کرد.

در نهایت هم ویلموتس از تیم ملی کشورمان جدا شد و اکنون با طرح شکایت به فیفا و درخواست غرامت ۶ میلیون یورویی، فدراسیون فوتبال ایران را درگیر پرونده بسیار خطرناکی کرده است.

با تمام این مصائب یکی از ماندگارترین کار‌های سناتور (لقب ویلموتس) در تیم ملی ایران استفاده از یک پدیده بوشهری به نام محمد محبی در تیم ملی است.

بازیکنی که یکی از مهم‌ترین عوامل صعود شاهین شهرداری بوشهر به رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم بود و چشمان تیزبینی امیر قلعه نویی، این وینگر مستعد را گرفت تا او سر از سپاهان درآورد.

البته محبی که یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی امید محسوب می‌شد، پیش از بازی برای زرد پوشان دیار نصف جهان در لیگ برتر با حضور در مینی کمپ ۳ روزه تیم ملی در تیرماه که با حضور بازیکنان لیگ برتری کمتر دعوت شده به تیم ملی و همچنین برخی چهره‌های باکیفیت لیگ یکی تشکیل شد، توجه ویلموتس را به خود جلب کرد.

برای اردوی پیش از بازی با هنگ کنگ، شرایط حضور محبی در تیم ملی فراهم نشد، اما او در سه بازی بعدی جزء بازیکنان ثابت ترکیب قرار گرفت.

آن هم در شرایطی که ستاره‌ای مانند علیرضا جهانبخش به تیم ملی دعوت نمی‌شدند. ویلموتس از بازیکنانی مانند مهدی ترابی، اشکان دژاگه و وحید امیری کمتر استفاده می‌کرد و علی قلی زاده هم فقط برای دیدار با عراق به اردو آمد.

محبی در حالی مقابل کامبوج، بحرین و عراق در فهرست ۱۱ نفره ویلموتس قرار گرفت که هنوز ۲۰ سالش تمام نشده بود.

البته او تنها در بازی با عراق کامل در زمین حضور داشت و در بازی با کامبوج و بحرین به ترتیب ۷۲ و ۶۰ دقیقه برای ایران بازی کرد.

محبی با ۲۲۲ دقیقه بازی برای تیم ملی مقابل کامبوج در گلزنی دبل کرد و در دیدار با شاگردان کیسوکه هوندا (کامبوج) و سرتکو کاتانچ (عراق) هم به ترتیب برای مهدی طارمی و احمد نوراللهی پاس گل ارسال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینا م
۰۹:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
محبی نور چشمی ساکت و مرحوم تاج می باشد وفقط تونس به کامبوج بخت بر گشته گل بزند ویلموس هم مربی نبود
آخرین اخبار