عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تردد زیاد در برخی از خیابان‌ها گفت: این مردم گویا دانش کافی درباره بیماری کووید ۱۹ و خطرات ناشی از آن ندارند.

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد:  در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا  حضور در اجتماعات باعث انتقال این ویروس شده و  میزان  ابتلا به این عارضه را افزایش می‌دهد. 

شهریاری گفت:  باید افراد از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت‌های نوروزی بپرهیزند تا چرخه انتقال ویروس شکسته شود.

او با اشاره به اینکه میزان سرایت بیماری چندین برابر آنفلوآنزاست، تاکید کرد:  مردم باید دید و بازدیدهای خود را به صورت مجازی برگزار کنند  تا چرخه انتقال بیماری کووید ۱۹ قطه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: اگر مردم به توصیه‌های کارشناسان گوش ندهند این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای همه مردم و بخش بهداشتی در سراسر کشور می‌شود.


بیشتر بخوانید: زباله گردی سبب انتشار ویروس کرونا می‌شود/ سیزده بدر را در خانه بمانید


شهریاری بیان کرد: متاسفانه  تردد زیاد در برخی از  خیابان‌ها نشان دهنده این است که مردم گویا شناخت کافی درباره بیماری کووید ۱۹ و خطرات ناشی از آن ندارند.

او ادامه داد: از نظر نوروز هیچ تفاوتی با سایر ایام ندارد. به  همه مردم توصیه می‌کنم که به جای انجام سفرهای نوروزی در خانه‌های خود بمانند تا بتوان بیماری را کنترل کرد.

شهریاری در پایان یادآور شد: بر اساس  گزارش‌های دریافتی، مردمی که اقدام به انجام سفر کرده‌اند هیچ توجیه منطقی برای این اقدام ندارند.  متاسفانه انجام اینگونه مسافرت‌ها باعث انتقال بیماری کووید ۱۹ و  سبب آلوده شدن  خود  مسافران و مردم شهر مقصد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار