ویروس کرونا علاوه بر وارد کردن زیان‌های جانی به کشورهای مختلف، دولت‌ها را درگیر بحران مالی نیز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اروپا برای مقابله با ویروس کرونا که برای این منطقه بسیار مرگبارتر از آسیا شده، مرز‌های خود را بسته است. بانک مرکزی اروپا هم از برنامه کمک ۷۵۰ میلیارد یورویی خبر داد و رئیس جمهور فرانسه کشور‌ها را به همبستگی مالی دعوت کرد.

ایتالیا بیشترین هزینه را در مورد شیوع ویروس کرونا در قاره کهن می‌پردازد. شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۳ هزار نفر رسیده است و این درحالیست که به نظر نمی‌رسد این اوج همه گیری باشد. شمار قربانیان ویروس کرونا تنها در ۲۴ ساعت به ۴۷۵ نفر رسید که بالاترین آمار روزانه در یک کشور است. با این احتساب این خطر وجود دارد که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا تا روز پنجشنبه از قربانیان این ویروس در چین که ۳ هزار و ۲۴۵ نفر است، فراتر برود.

بیشتر بخوانید: تئوری دسیسه‌چینی در شیوع جهانی ویروس کرونا

چین روز پنجشنبه برای نخستین بار از زمان آغاز اپیدمی در ماه دسامبر هیچ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا با منشا محلی نداشت. با این حال ۳۴ مورد آلودگی از افراد وارد شده به این کشور گزارش شده است.

پرتغال قرار است پس از اعلام وضعیت فوق العاده چهارشنبه شب در روز جمعه محدودیت‌هایی را در مورد تردد آزاد اعمال کند.

انگلیس هم که شمار قربانیان ویروس کرونا در آن به بیش از صد نفر رسید دستور تعطیلی مدارس از روز جمعه را صادر کرد. بنابر اعلام یونسکو، بیش از ۸۵۰ میلیون جوان در جهان که برابر با حدود نیمی از دانش آموزان و دانشجویان جهان هستند در حال حاضر از تحصیل محروم شده‌اند.

ویروس کرونا که از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان دشمن بشریت معرفی شده است؛ تاکنون ۲۱۹ هزار و ۳۴۵ نفر را آلوده کرده است. از این میان ۸۵ هزار و ۷۴۵ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه نزدیک به نُه هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

این همه‌گیری موجب سقوط بازار‌های بورس در سراسر جهان شده است. تاکنون میلیارد‌ها دلار کمک اقتصادی برای مهار این بیماری اختصاص داده شده است. بانک مرکزی اروپا هم از تخصیص ۷۵۰ میلیارد یورو برای بدهی‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

اتریش روز پنجشنبه همه پرواز‌های برنامه‌ریزی شده خود را به حالت تعویق درآورد.

در آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از مردم این کشور خواست به توصیه‌ها برای محدود کردن سفر‌های خود به سفر‌هایی که تنها برای نجات زندگی افراد ضرورت دارد عمل کنند.

آمریکا و کانادا هم مانند بسیاری دیگر از کشور‌ها مرز‌های خود را بستند.

نخستین قربانی ویروس کرونا در قاره‌ سیاه هم در بورکینافاسو ثبت شد. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت آفریقا باید از خواب بیدار شود و خود را برای بدترین‌ها آماده کند.

شرکت‌های جنرال موتورز و فورد هم از تعلیق تولید خودرو‌های خود در آمریکای شمالی خبر دادند. آمریکا هم صدور ویزا را برای اکثر کشور‌های جهان مگر برای موارد ضروری لغو کرد.

این همه گیری تا ۲۵ میلیون فرصت شغلی را در سراسر جهان تهدید می‌کند. سازمان بین المللی کار در مورد نبود پاسخ هماهنگ در ابعاد بین‌المللی به این شرایط هشدار داد. بسیاری از رویداد‌های فرهنگی و ورزشی لغو شده‌اند، اما تاکنون در مورد بازی‌های المپیک توکیو تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار