۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده‌اند

در این مطلب لیستی از اسباب بازی‌‌های خطرناکی که تاکنون ساخته شده ارائه شده است.

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا اسباب بازی‌هایی که بچه‌های ما را خریداری می‌کنند بی‌خطر هستند؟ آیا از اجزای مورد استفاده برای ساخت این اسباب بازی‌ها آگاهیم؟ یا ما فقط وارد فروشگاه اسباب بازی می‌شویم و آنچه را که بچه‌های ما از ما می‌خواهند می‌خریم؟ چند نفر از ما شده که دستورالعمل ساخت و مواد تشکیل دهنده اسباب بازی‌ها را مطالعه کند.

خوب، متاسفانه واقعیت این است که شما زمانی به خود می‌آیید که در گورستان در حال دفن فرزند خود هستید که با این اسباب بازی‌ها زندگی‌شان کوتاه شده که ظاهرا فکر می‌کردیم با آن خوشحال است و اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید در کنار فرزندانتان در بیمارستان هستید. لطفا لیست زیر را نگاه کنید تا با ۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تا کنون ساخته شده باخبر شوید. همراه ما باشید.

۱۰- آزمایشگاه اتمی گیلبرت U-۲۳۸

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

اسباب بازی آزمایشگاه انرژی اتمی شماره ۱۰ در این لیست به عنوان یکی از اسباب بازی‌های خطرناکی به شمار می‌آید که تا به حال در تاریخ بشر ساخته شده است. موادی مانند اورانیوم موجود در این اسباب بازی ایده خوبی نیست. با این حال، تولید کنندگان این اسباب بازی به نظر نمی‌رسید که این را در نظر بگیرند و شاید دلیل اصلی علاقه آن‌ها به ساخت این اسباب بازی سود بوده است و آن‌ها تنها می‌خواستند اسباب بازی را تولید کنند که فروش داشته باشند.

این اسباب بازی در اوایل سال ۱۹۵۰ به عنوان مجموعه آزمایشگاه انرژی اتمی شناخته می‌شد که برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. وجود مواد معدنی حاوی اورانیوم در این اسباب بازی آن را در طبقه بندی اسباب بازی‌های خطرناک برای کودکان قرار می‌دهد.

۹- هفت تیر Austin Magic

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

هفت تیر Austin Magic یک اسباب بازی دیگر است که در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد، زمانی که هیچ کس تا آن زمان اسلحه اسباب بازی را خطرناک ندیده بود، این اسباب بازی، سلاحی خطرناک شد. حالت کار این هفت تیر مخلوط کردن کاربید کلسیم با آب بود. پس از شلیک، توپ پینگ پنگ با آتش از داخل هفت تیر شلیک می‌شود و با سرعت بیش از شصت مایل در ساعت پرتاب می‌شد.

خب، اگر در کلاس‌های شیمی توجه کرده باشید می‌توانید به یاد بیاورید وقتی که کاربید کلسیم با آب مخلوط شود بسیار خطرناک است. هنگامی که این اسباب بازی به طور صحیح استفاده شود نمی‌تواند خطرناک باشد، اما مشکل این است که کودکان شروع به تیراندازی به دوستان خود می‌کنند، و من فکر می‌کنم شما می‌توانید عاقبت آن را حدس بزنید.

۸- دارت چمنی

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

دارت چمنی در لیست در جایگاه شماره ۸ اسباب بازی‌های خطرناک قرار دارد. مدل بازی این اسباب بازی شباهت بسیار زیادی به بازی پرداخت نعل اسب دارد یعنی حلقه‌ای بر روی چمن که می‌بایست نعل اسب داخل آن بیفتد.

با این حال، همانطور که همه می‌دانید بچه‌های کنجکاو چگونه میتوانند راه‌های دیگری برای استفاده از ترفند‌های بازی با این اسباب بازی را به کار بگیرند. این باعث شد تا کمیته ایمنی مصرف کنندگان، ساخت این اسباب بازی را ممنوع و اجازه نابودی کامل مجموعه‌های تولید شده را دادند.

۷- موشک آب پاش

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

این اسباب بازی در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد و همانند تله مرگ بود؛ زیرا هنگامی که موشک پر از آب بود، اگر فشار بالا بود، منجر به انفجار می‌شد. با این حال، گاهی اوقات موشک پرتاب نمی‌شد و در دست کودکان بی گناه منفجر می‌شد. بیش از ۳۷ گزارش از کودکان مبتلا به جراحت گزارش شد و سبب شد تا این اسباب بازی را از بازار جمع کنند.

۶- عروسک Snack Time Cabbage Patch

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

این عروسک‌ها در این فهرست شماره ۶ هستند. این اسباب بازی‌ها با فک مکانیکی ساخته می‌شد که می‌توانست هر چیزی را که در دهانشان میگذاشتند بخورند. با این حال، عروسک‌ها نمی‌توانند تفاوت بین غذا و انگشتان کودکان را که با عروسک بازی می‌کنند، تمایز دهند. به این ترتیب کودکان بدشانس تبدیل به طعمه‌ای برای این عروسک می‌شدند.

این عروسک‌ها با باتری کار می‌کردند که تنها با قرار دادن اسنکی در دهان آن‌ها کار می‌کردند. متأسفانه، عروسک‌ها دکمه خاموش کردن را نداشتند و در صورت گیر کردن انگشت بچه‌ها امکان کنترل آن‌ها وجود نداشت. با این وجود فروش این اسباب بازی بعد از کریسمس متوقف شد.

۵- دانه‌های آبی

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

دانه‌های آبی یکی از اسباب بازی‌های معروف در سال ۲۰۰۷ بود. این اسباب بازی حاوی دانه‌های رنگارنگ کوچک بود که می‌توانست به شکل دلخواه شما درآیند، زیرا زمانی که به دانه‌های کنار هم گذاشته شده آب پاشیده می‌شد، دانه‌ها به هم چسبیده می‌شدند، زیرا آب پوشش رویی دانه‌ها را فعال می‌کرد و دانه‌ها را با هم ترکیب می‌کرد.

با این حال، چندین گزارش از به کما رفتن و استفراغ بچه‌ها پس از خوردن دانه‌ها منتشر شد. تحقیقات نشان داد که ماده آزاد شده پس از اسپری کردن آب، گاما هیدروکسی بوتیرات متابولیزه است که به عنوان داروی خطرناک شناخته می‌شود. اما متاسفانه این دانه‌ها دوباره با نام پیکسو هنوز هم به فروش می‌رسد.

۴- کارت بازی ستاره پاپ هانا مونتانا

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

شماره ۴ در این لیست کارت بازی ستاره پاپ هانا مونتانا است. آکادمی آمریکایی کودکان توصیه می‌کند که اسباب بازی نباید حاوی بیش از ۴۰ pp میلیون سرب باشد، زیرا سرب دومین ماده سمی پس از آرسنیک است. با این حال، آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داد که این کارت‌ها ۷۵ برابر حد مجاز سرب دارند که بیشتر از حد مجاز بود. فروش کارت‌ها در بازار ممنوع نشد، زیرا ظاهرا سرب در پلاستیک آن بود و نه در رنگ، چیزی که توسط مقررات تحت پوشش قرار نگرفت.

۳- قایق‌های بادی نوزادان

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

این اسباب بازی رتبه سوم این لیست را در اختیار دارد. این قایق‌ها تقریبا ۳۰ کودک را در سال ۲۰۰۹ غرق کردند که بر خلاف آنچه بود که سازندگان آن توقع داشتند. پایه‌هایی که کودک بر روی آن گذاشته می‌شد برای نگه داشتن کودکان بر روی آب به اندازه کافی محکم نبود.

اما نکته آزار دهنده این است که سازندگان این محصولات آبی به مدت شش سال از این مشکل آگاه بودند، اما آن‌ها اقدامی نکردند. با این حال، کمیته ایمنی و سلامت محصولات با آن‌ها برخورد کرد و شرکت را مبلغ ۶۵۰،۰۰۰ دلار جریمه کرد.

۲- Magnetix

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

بچه‌ها تقریبا هر چیزی را که دم دستشان است در دهانشان قرار می‌دهند. اما تولید کنندگان این اسباب بازی به نظر نمی‌رسید که این موضوع را در نظر گرفته باشند. Magnetix شامل مجموعه‌های ساختمان سازی ساخته شده از پلاستیک است که داخل آن آهن ربا وجود دارد که کودک نوپا و کنجکاو می‌تواند به سرعت آن‌ها را در دهان خود و آن را بجود.

این کار برای سیستم گوارش بسیار خطرناک است؛ زیرا ترکیب مواد موجود در آهن ربا باعث ایجاد توده‌های بزرگ می‌شوند و رسیدن خون به اندام‌های حیاتی را نیز قطع می‌کند. همچنین می‌تواند در عرض چند ساعت منجر به مرگ دردناک شود. مرگ نوزاد ۲۲ ماهه پس از به دهان گذاشتن مگنتیت در سال ۲۰۰۵ شاهدی بر این موضوع است. با این حال، این اسباب بازی توسط Mega Bloks در سال ۲۰۰۸ تغییر نام داد.

۱- کیت آزمایش اثرانگشت CSI

۱۰ اسباب بازی خطرناکی که تاکنون ساخته شده است

شماره ۱ در این رده بندی کیت آزمایش اثرانگشت CSI است. برای کسانی که دوستداران فیلم هستند، تلاش FBI برای حل معادله یک جرم از قتل تا سرقت همیشه جالب است.

تولید کنندگان این اسباب بازی هنگامی که تصمیم به ساخت آن گرفتن فقط جنبه سرگرم کنندگی آن بود. در این مجموعه کودکان با استفاده از برس و پودر ویژه جستجوی اثر انگشت را انجام می‌دهند. با این حال، به مرور کودکان با مشکلات پوستی مواجه می‌شدند و تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۷ نشان داد که پودر حاوی آزبست، یک عنصر شیمیایی است که در بلند مدت موجب سرطان می‌شود. فروش این کیت در بازار ممنوع شد.

از شما والیدن امروز و شمایی که در آینده پدر یا مادر خواهید شد خواهش می‌کنم این اطلاعات را نادیده نگیرید. همیشه مراقب فرزندان خود باشید تا بتوانید در طول شب به آرامی بخوابید. اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی فرزاندان خود را از والدین دیگر جویا شوید.

منبع: وینوک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خیر
France
Shervin
۲۰:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
هیچ آدم عاقلی بچه نمیخواد و نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۵:۱۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خانم وقتی چیزی نمی فهمی هیچی نگو فقت تویی که بچه نمی خوای بعد حالا می خوای بگی ما عاقل نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
الاله
۱۲:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۰۹:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
یا خدااا
Iran (Islamic Republic of)
تخ
۲۰:۵۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
هان
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین غریبی
۱۴:۲۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
این توضیح ها عالی بود
من که چیزها فهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
الاله
۱۲:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بله توصیه ها عالی بود حتا همان عروسکه
Iran (Islamic Republic of)
محدثه بیدآبادی
۰۸:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
با سلام
مطالب بالا بسیار مفید بود به خصوص در مورد آهنربا!!!!
چون قطعات ریز آهنربا در اسباب بازی های مثلا فکری بچه ها بسیار زیاد است!!
خواهش می کنم اگر این قدر خطرناک است در اسباب بازی های فکری کودکان قطعات قابل خوردن آهنربایی نباشد و آنهایی هم که برای نوجوان و جوان است حتما این موضوع تذکر داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خیلی عالی است