فراخوانی نیرو‌های ذخیره ارتش در آلمان برای مقابله با کرونا

وزیر دفاع دولت آلمان از فراخواندن نیرو‌های ذخیره ارتش برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، ارتش آلمان نیرو‌های ذخیره این کشور را برای مقابله با ویروس کرونا فراخواند.

فایننشال تایمز نوشت: در میان یک اپیدمی که ممکن است مقامات آلمان را زیر فشار بی سابقه‌ای قرار دهد، این کشور قرار است از «بوندس‌وهر» (نام ارتش آلمان) برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا استفاده کند.

«آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان امروز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت با افزایش نرخ مبتلایان به این بیماری عفونی، از ارتش برای کمک به درمان این بیماری، حل معضلات حمل و نقل و ارائه حمایت‌های ضروری از پلیس و مقامات محلی استفاده خواهد شد.

وزیر دفاع آلمان به فایننشال تایمز گفت: ما تمامی نیرو‌های ذخیره، خصوصا آن‌هایی که تخصص پزشکی داشتند را فراخوانده ایم. ما در حال تأمین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در هر جایی که نیاز باشد، هستیم.

وزیر دفاع آلمان در ادامه افزود: اگر ما مشکلات حمل و نقل داریم، بخاطر این است که بسیاری از راننده‌های کامیون در آلمان در پشت مرز‌ها مانده اند؛ اما بوندس‌وهر (ارتش) دارای خودرو و راننده است و می‌تواند به مردم کمک کند.

به نوشته فایننشال تایمز، سخنان وزیر دفاع آلمان نمایانگر نگرانی‌هایی است که برلین در خصوص کرونا دارد. این کشور نگران است نرخ مبتلایان به مرحله هشدار همچنانکه در ایتالیا و اسپانیا مشاهده شد، برسد.

همچنین نگرانی‌هایی در آلمان در خصوص تأثیرات کرونا بر تجارت وجود دارد. این نگرانی پس از آن است که لهستان تصمیم گرفت مرزهایش را ببندد. این اقدام روز سه شنبه ترافیک شدیدی را در آلمان شرقی تشدید کرد. بستن مرز‌ها سبب شد رانندگان کامیون با صفی در حدود ۴۰ کیلومتری روبرو شوند. برلین نگران است اختلال در مسأله حمل و نقل سبب ایجاد مشکلاتی در مسائل غذایی و یا دیگر امور ضروری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
مگه اونا سرباز ندارن ببرن پیش مرگ کنن که نیروهای ذخیره رو بردن؟
اینجا که هرچی میشه با استفاده از خوده مردم باید حل بشه
آخرین اخبار