بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری قزوین در نوروز

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین از امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان در ایام نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هموطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.

محمدی افزود: بر همین اساس گردشگران می‌توانند در ایام نوروز از طریق پایگاه الکترونیکی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به آدرس www.qchto.ir از طریق اطلاعات تصویری و نوشتاری با تاریخ، فرهنگ، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و صنایع‌دستی این استان بیش‌از پیش آشنا شوند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان گفت: همچنین این امکان برای گردشگران وجود دارد تا با کلیک بر روی آیتم "تور مجازی" در "منوی فرعی" سایت از آثار تاریخی قزوین اعم از خیابان سپه و مجموعه دولتخانه صفوی، کاخ موزه چهلستون، سرای تاریخی سعدالسلطنه، آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، آب انبار سردار بزرگ، حسینیه امینی‌ها، موزه حمام قجر، مسجد جامع عتیق، دروازه تهران قدیم، دروازه درب کوشک، کلیسای کانتور و مدرسه امیرکبیر (عمارت تاریخی سردار مفخم) بازدید داشته باشند.

او افزود: همچنین نرم افزار اندروید گردشگری قزوین نیز با معرفی بیش از ۵۰ بنای تاریخی، اماکن مورد نیاز گردشگران، مسیریابی آنلاین و آفلاین و امکان نصب رایگان بر روی گوشی در اختیار گردشگران قرار دارد.

محمدی یادآورشد: استان قزوین با برخورداری از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع هرساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است و امید داریم با شکست کرونا و عبور از این بحران باردیگر شاهد حضور گردشگران در استان تاریخی قزوین باشیم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار