مصوبات نخستین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹

نخستین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان لرستان، در اولین روز سال جدید به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و جانشین ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جلسه ستاد استانی با موضوع ابلاغ دستور رییس جمهور در خصوص تعطیلی مراکز تجاری (بجز اصناف تامین کننده مایحتاج عمومی) در نخستین ساعات روز جمعه یکم فروردین ماه به ریاست محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد استانی برگزار و مصوبات زیر ابلاغ گردید:

۱) در راستای جلوگیری از ازدحام جمعیت، مقرر گردید صدا و سیمای استان از پخش برنامه‌های تبلیغی مراکز گردشگری استان و همچنین تبلیغات مراکز تجاری و فروشگاه‌ها که موجب ازدحام جمعیت در این مراکز می‌گردد، خودداری نماید.

۲) مقرر گردید با توجه به احتمال حضور مسافرین از سایر استانها، نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان تشدید گردد.

۳) مقرر گردید با توجه به دستور ریاست محترم جمهور در خصوص تعطیلی اصناف غیر ضروری، تعزیرات حکومتی و صمت نسبت به تشدید نظارت بر بازار‌ها اقدام نموده تا علاوه بر کنترل تعطیلی بازار، مایحتاج عمومی مردم با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.

۴) مقرر گردید مسیر‌های ورودی کلیه مراکز گردشگری برون شهری تا اطلاع ثانوی مسدود و از ورود گردشگر به این مراکز جلوگیری بعمل آید.

۵) مقرر گردید کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی از طریق صدا و سیمای مرکز استان و فضای مجازی هشدار‌هایی در خصوص عدم پدیرش میهمانان و مراکز گردشگری استان را منتشر نماید.

۶) با توجه به روند شیوع بیماری در استان مقرر گردید مدیران شهرستان‌های استان در خصوص مرخصی کارمندان دارای مشکلات جسمی، بانوان همکاری لازم را بعمل آورند.

۷) مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی استان آمار اعلامی در خصوص فوتی‌ها، مبتلایان را بر اساس محل سکونت افراد تهیه و ارسال نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.