امام جمعه قزوین:

مدیران شایسته می‌توانند زمینه جهش در تولید را فراهم کنند

امام جمعه قزوین گفت: مدیران شایسته می‌توانند چرخه صنعت را به بهترین شکل به گردش درآورند و زمینه جهش در تولید فراهم کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: ضروری است مسئولان به موضوع شایسته سالاری توجه ویژه‌ای داشته باشند و مدیرانی را برای پست‌ها و مسئولیت‌ها انتخاب کنند که تخصص کافی داشته باشند تا چرخ صنعت به بهترین شکل به گردش درآید و زمینه جهش در تولید فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امروز رهبر فرزانه انقلاب در صحبت‌های خود قدر زحمات دانشمندان و صنعتگران ما را دانستند و فرمودند قدم‌هایی به همت تولیدکنندگان برداشته شده و تقریبا از یک دهم ظرفیتی که کشور و مردم و اهالی صنعت و تولیدکنندگان دارند استفاده شده و در بسیاری از فضا‌ها اوضاع به سامان شده است.

او ادامه داد: در بسیاری از فضا‌های تولید رهبر معظم انقلاب این انتظار را دارند که درصدد جهش تولید باشیم، جهش تولید یعنی یک دهمی که کار انجام شده تبدیل به صددرصد شود، همانطور که در دوران دفاع مقدس از روش جهشی برای مقابله با دشمن بهره نمی‌بردیم و جهادگرانه به میدان نمی‌آمدیم، نمی‌توانستیم از عهده دشمنی که مسلح به تمام تجهیزات بود، برآییم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تا به امروز طی سالیان گذشته هر زمانی از روش جهشی و جهادگرانه بهره بردیم، موفق شده ایم، امنیت امروز کشور مرهون تلاش‌های جهادگرانه و جهشی دانشمندان است که کسی جرات تجاوز به کشور ما را ندارد.

امام جمعه قزوین به ظرفیت‌های کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و افزود: وقتی مدیریت‌های کلان کشوری به فرصت‌های عظیم کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و رفاه زندگی مردم توجه داشته باشند و همان تفکر به مدیران استانی سرایت کند، قطعاً شاهد تحول در تمام بخش ها، از جمله صنعت گردشگری، شهرک‌های صنعتی و کشاورزی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: ظرفیت‌های استان قزوین برای توسعه حوزه گردشگری، جزو استان‌های طراز اول در کشور است، اما تاکنون آن گونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است و قدم‌هایی که برداشته شده برای پویایی این صنعت کافی نبوده است و با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

او تأکید کرد: به همان میزانی که نیروی بیکار در استان قزوین وجود دارد، ظرفیت ایجاد شغل نیز فراهم است و اگر از ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم، هیچ نیروی بیکاری در استان باقی نمی‌ماند. تلاش‌ها و کوشش‌هایی که تاکنون اتفاق افتاده را قدر می‌دانیم، اما لازم است به همه ظرفیت‌ها توجه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امیدواریم طی سال آتی تولیدگران جهادی و جهشی به میدان بیایند و مردم ما نیز قدردان تولیدات داخلی باشند و سبک زندگی خود را با تولیدات داخلی تنظیم کنند تا امسال شاهد رونق بیش از پیش تولید و اشتغالزایی و رفع بیکاری باشیم، همانطور که رهبری فرمودند ما نتیجه این اقدامات را باید سر سفره مردم ببینیم.

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: حوادثی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد هم می‌تواند عنوان مصیبت و هم عنوان فرصت به خود بگیرد، بستگی دارد که ما چه نگاهی به این اتفاقات داشته باشیم. برای نمونه وقوع سیل امروز به برکت هواشناسی قابل پیش بینی است، خوب است ما به جای ستاد بحران ستاد شکرگزاری و استقبال از نعمات الهی را تشکیل دهیم.

او ادامه داد: لازمه پیشگیری از بحران و بهره گیری از نعمات الهی در حوادثی مثل سیل این است که در رودخانه‌های خود ساختمان و برج نساخته یا رودخانه‌های خود را مسدود نکرده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: سیل و زلزله و دیگر حوادث جزو اتفاقات طبیعی است که همیشه رخ می‌دهد نحوه برخورد ما با این حوادث چگونه است؟ اگر آسیب دیدگان را در این حوادث مدنظر قرار دادیم و برای آن‌ها برنامه ریزی کردیم یعنی مدیریت بحران داشته ایم، درواقع انسان‌های فرهیخته و مومن حوادث را به فرصتی برای بندگی و بروز استعداد‌ها تبدیل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که موضوعی به نام داعش در کشور‌های اسلامی ایجاد شد و کشور‌هایی همچون عربستان و اسرائیل و استکبار جهانی این داعش وحشی و جنایتکار را به جان مردم انداختند، سردار سلیمانی با این خطر و آفت چطور رفتار کرد؟

او یادآور شد: سردار سلیمانی در متن حضور داعش، انسانیت را رونق بخشید و در همه عالم، مردم جهان متوجه شدند که امثال سردار سلیمانی و سردار همدانی‌ها و شهدای مدافع حرم و شهید حججی‌ها و شهید اسدی‌ها همان تهدید را برای اسلام و برای انسانیت و جوانمردی تبدیل به فرصت کردند.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: امروز که با ویروس منحوسی روبرو هستیم بسیاری از سرداران عرصه درمان و بهداشت و خدمه دلسوز بیمارستان‌ها و بسیج عمومی مردمی این شرایط را تبدیل به یک فرصت ارزشمند کرده اند و انسانیت و ارزش‌های انسانی را تعالی می‌بخشند.

او در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) عنوان کرد: امام کاظم (ع) فرموده خدای متعال برای هر انسانی دو نوع حجت دارد که یک حجت ظاهری و دیگری باطنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: کسانی در زندگی موفق شده اند و به سعادت رسیده اند که هنر ارتباط و تلفیق بین عقل و دین را داشته اند و به این هدف دست یافته اند.

امام جمعه قزوین با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت، گفت: مدافعان سلامت امروز خستگی ناپذیر در میدان خطر قدم گذاشته اند و کاری می‌کنند که بعد‌ها مردم به صورت کامل متوجه عظمت خدمات آن‌ها خواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.