واشنگتن پست: از ماه ژانویه به ترامپ درباره خطر کرونا هشدار داده شده بود

بنا به گزارش‌های رسانه ای، علیرغم هشدار منابع اطلاعاتی آمریکا به دولت از ماه ژانویه در خصوص همه گیری کرونا، کاخ سفید نسبت به این هشدار‌ها بی تفاوت بوده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش‌ها نشان می‌دهد که جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه و فوریه به دولت در خصوص خطر ویروس کرونا هشدار دادند، اما کاخ سفید با کم اهمیت دانستن این خطر در انجام اقدامات ضروری در زمان همه گیری این بیماری ضعیف عمل کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات دولتی آگاه از گزارش آژانس‌های اطلاعاتی نوشت: در این گزارش‌ها اشاره‌ای به زمان احتمالی شیوع این ویروس در آمریکا و اقدامات خاص به این منظور نشده است، اما در خصوص احتمال گسترش جهانی آن هشدار داده شده بود.

در حالیکه رئیس جمهور آمریکا بعد‌ها در اولین اقدام اعلام کرد مرز‌های این کشور به روی مسافران آمده از چین بسته است، اما دولت او برای ارائه کیت‌های آزمایشی و پاسخگویی به نیاز‌های درمانی ایالت‌های مختلف ضعیف عمل کرد.

یک مقام دولتی آمریکا به واشنگتن پست گفت نهاد‌های اطلاعاتی از ماه ژانویه در این باره هشدار دادند. احتمالا دونالد ترامپ انتظار چنین چیزی را نداشت، اما خیلی‌های دیگر در دولتش چنین خطری را باور داشتند، اما نمی‌توانستند او را به انجام اقدامی در این باره متقاعد کنند.

از سوی دیگر کاخ سفید از عملکرد رئیس جمهور آمریکا در مقابله با کرونا دفاع می‌کند و با رد انتقادات از دولت فدرال در این زمینه، اصرار دارد اقدامات دولت را در این خصوص قابل توجه و سریع جلوه دهد.

پیشتر یکی از سخنگویان کاخ سفید مدعی شده بود رئیس جمهور ترامپ اقدامات تاریخی و سریعی را برای حفاظت از سلامتی، ثروت و امنیت مردم آمریکا انجام داده است در حالی که رسانه‌ها و دموکرات‌ها تصمیم گرفتند فقط روی سیاست‌های احمقانه‌ استیضاح شرم آور و غیر قانونی تمرکز کنند.

روزنامه واشنگتن پست همچنین در مقاله‌ای انتقادی نوشت کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در سراسر آمریکا وجود دارد، از جمله کمبود ماسک. برخی مراکز کنترل بیماری در آمریکا به جای ماسک از دستمال‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند. واشنگتن‌پست تاکید کرد مشکل تامین تجهیزات قریب به شرایط جنگی است، کسی برای این شرایط آماده نبوده و اکنون همه باید بار بیشتری را به دوش کشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار