آقایی: آرزو دارم سال ۹۹ به المپیک راه پیدا کنم

ملی پوش بدمینتون کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

ثریا آقایی: آرزو دارم سال ۹۹ به المپیک راه پیدا کنمثریا آقایی ملی پوش بدمینتون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نکاتی را پیرامون رویداد‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برشمرد که ادامه آن را می خوانید.

دوست دارید زمان تحویل سال، در کنار چه کسانی باشید؟

بیش از هر چیز دوست دارم در کنار خانواده ام باشم، خصوصا که در این مدت به خاطر مسابقات انتخابی المپیک، اردو‌ها و دیگر بازی‌ها، مدت زیادی از خانواده دور بودم.

آرزویتان در لحظه تحویل سال چیست؟

آرزو‌های زیادی دارم. برای همه مردم، سلامتی آرزو می‌کنم و اینکه آرامش در خانه هایمان حاکم باشد. امیدوارم سال ۹۹، سالی پر از آرامش، شادی و سلامتی برای همه باشد.برای تمامی کسانی که در بیمارستان‌ها هستند، آرزوی سلامتی کامل دارم؛ امیدوارم کودکانی که بیمار هستند به زودی بهبودی کامل پیدا کنند و خانواده‌های این عزیزان از نگرانی نجات پیدا کنند. امیدوارم بتوانم موفقیت‌های بیشتری داشته و نماینده خوبی برای ایران باشم؛ در مسابقات موفقیت‌های بیشتری کسب کنم و با توجه به برگزاری المپیک، در این زمان کم باقی مانده، سهمیه حضور در توکیو را کسب کنم. با توجه به بعضی مشکلات و از جمله ویروس کرونا، کمی کار سخت شد، اما امیدوارم بتوانم نتیجه خوبی کسب کنم.

بهترین مقصد از نظر شما در تعطیلات نوروز، کجاست؟

اگر فرصت داشته باشم، عاشق رفتن به طبیعت هستم. خیلی از طبیعت انرژی می‌گیرم. هرجایی که باشد، چرا که بسیاری از شهر‌های ایران، زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارند.

بهترین خرید شما در شب عید، چیست؟

سبک زندگی من این طور نیست که برای عید نوروز، همه چیز بخرم؛ اما خرید عید را خیلی دوست دارم. حال و هوای شب‌های عید، شلوغی‌ها و رفت و آمد‌ها را بسیار دوست دارم. بسیاری شاید خرید هم نکنند، اما از این فضا انرژی بسیاری می‌گیرند و خوش حال می‌شوند. من هرچه را به چشمم زیبا بیاید، خریداری می‌کنم. از آن جا که عاشق سفره هفت سین هستم، خرید برای سفره هفت سین را بسیار دوست دارم.

خوشمزه‌ترین غذایی که برای شب عید، انتخاب می‌کنید، چیست؟

هر غذایی که مادرم بپزد، خوشمزه‌ترین است. در این مدت از خانواده خیلی دور بودم و یا خودم آشپزی می‌کردم یا ناچارا غذای بیرون مصرف می‌کردم، هر غذایی که مادرم پخته باشد را قطعا خیلی دوست دارم.

بهترین سین هفت سین از نظر شما، کدام است؟

بهترین سین هفت سین، سبزه است، چرا که سرزندگی و انرژی طبیعت را به خانه‌ها منتقل می‌کند. حس زندگی و رویش دوباره را به همه نشان می‌دهد.

قشنگ‌ترین رسم نوروز را چه می‌دانید؟

رسم‌های زیبا خیلی زیاد هستند. صله ارحام و عید دیدنی را بیشتر دوست دارم، چرا که خیلی اهل خانواده هستم و فرصت کمی هم برای معاشرت با اقوام و خویشاوندان دارم. عیددیدنی برای من جذاب است.

خوشمزه‌ترین تنقلات نوروزی از دیدگاه شما کدام است؟

سوال سختی است، چرا که من شکمو هستم. تمام تنقلات عید را دوست دارم، اما قطعا آجیل شب عید، طعم دیگری دارد و شاید برای همه دوست داشتنی‌تر باشد.

سال ۹۹ سال موش است، حس شما نسبت به سال موش چیست؟

امیدوارم مثل موش، سریع و زیرک باشیم و برای همه سال خوبی باشد.

اگر بنا باشد در سال ۹۸ از بیست به خودتان نمره‌ای دهید، چه نمره‌ای خواهد بود؟

بیست میدهم، چرا که هم از نظر ورزشی و هم از نظر تجربی سال بسیار پرباری داشتم. توانستم خودم را محک بزنم. چالش‌های زیادی در زندگی داشتم که خداراشکر توانستم همه را با موفقیت پشت سر بگذارم. تجربه‌های جدیدی برای خودم و خانواده بدمینتون رقم خورد که بسیار ارزشمند بود.

بهترین و غم انگیزترین اتفاق سال ۹۸ را چه می‌دانید؟

متاسفانه در سال ۹۸ چندین اتفاق ناگوار افتاد که بیشتر به خاطر دارم و شاید سخت‌ترین آن شیوع کرونا ویروس بود که بحران بزرگی رقم زد. تعیین بهترین اتفاق کمی سخت است، اما موفقیت‌هایی که در سال ۹۸ به طور متوالی کسب کردم و توانستم رنکینگ خودم را از حدودا ۲۰۰ به ۱۰۰ برسانم، شاید یکی از بهترین اتفاقات بود.

بزرگترین هدف شما در سال ۹۹ چیست؟

قطعا بزرگترین هدف من این خواهد بود که بتوانم انسان بهتری باشم. خودم را از همه ابعاد، ارتقاء بدهم، چه به لحاظ رفتاری، چه تحصیلی و چه ورزشی. سعی دارم فرد مفیدی باشم، هم برای خانواده خودم و هم برای جامعه. جدا از همه این اهداف، یکی از بزرگترین اهدافم در این چند سال، المپیک بوده است. امیدوارم در سال ۹۹ به این هدف برسم و بتوانم رویا را به حقیقت تبدیل کنم.

اگر سال ۹۹، آخرین سال عمر شما باشد، چه خواهید کرد و از چه کسانی حلالیت می‌گیرید؟

سعی می‌کنم بیشتر محبت و خوبی کنم، بتوانم با کسانی که دوست دارم، وقت بیشتری سپری کنم. قدر لحظاتم را بدانم. از تمام کسانی که در زندگی، ملاقاتشان کردم، حلالیت می‌طلبم تا اگر اشتباهی کردم، بخشیده شوم.

روز طبیعت را چطور سپری خواهید کرد؟

اگر مسابقات نباشد و ایران باشم، دوست دارم در کنار خانواده یک روز خوب را سپری کنم. این روز را خیلی دوست دارم و امیدوارم بتوانیم روز شادی را داشته باشیم. یادمان نرود خیلی از مکان‌های طبیعی که می‌رویم، تنها برای یک روز نیست و قدر طبیعت را بدانیم. سعی کنیم به محیط زیست، آسیب نزنیم.

رشته ورزشی شما در چه زمینه‌هایی پیشرفت و یا پسرفت داشته است؟

فکر می‌کنم با تلاش‌های فدراسیون و مسئولان، توانستیم موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم و در تلاش هستیم بتوانیم برای اولین بار، در بخش بانوان کسب سهمیه داشته باشیم. جا دارد از مسئولان فدراسیون تشکر کنم که خیلی برای این امر مهم تلاش می‌کنند. هرچند واقعا کار سختی در پیش است. در برگزاری مسابقات و از جمله جام فجر، که در شیراز برگزار شد توانستیم رویداد خوبی را برگزار و نتایج خوبی را کسب کنیم.خداراشکر مشکل خاصی نبود که به چشم بیاید و پسرفت محسوب شود، امیدوارم در سال ۹۹ هم به همین شکل و روند پیش برویم.

در تعطیلات نوروز به مطالعه می‌پردازید؟ چه نوع کتاب‌هایی را می‌پسندید؟

مطالعه و کتاب را خیلی دوست دارم. گاهی به دلیل فرصت کم و خستگی تمرین یا مسابقات، زمان کمی برای مطالعه دارم، اما در زمان قرنطینه که بیشتر منزل هستیم و سعی در رعایت نکات بهداشتی داریم، زمان بیشتری را برای مطالعه دارم. زمانی در صبح و شب به مطالعه اختصاص داده ام. کتاب‌هایی که بیشتر دوست دارم، مانند زندگی نامه افراد موفق را مطالعه می‌کنم، چراکه می‌شود از تجربیات آن‌ها استفاده کرد. زمان خوبی را با مطالعه سپری می‌کنم.

یک دروغ سیزده بگویید.

ان شاءالله دروغ سیزده به واقعیت تبدیل شود، پس من می‌گویم، سهمیه المپیک را دریافت کردم.

بهترین سریالی که در ایام نوروز دیده اید، کدام است؟

سریال‌های زیادی را به خاطر دارم، هرچند فرصت زیادی ندارم، اما گاهی تماشا می‌کنم. سریال پایتخت، از مجموعه‌های خوبی بود که پخش شد.

پیام نوروزی شما برای مردم ایران، چیست؟

امیدوارم نوروزی، به دور از بیماری و کرونا داشته باشید. برای تمام مردم ایران، آرزوی سلامتی دارم.

قشنگ‌ترین رسم مردم شهر شما کدام رسم است؟

من تهران متولد شده ام، اما مادرم اهل ارومیه و پدرم تبریزی هستند. قشنگ‌ترین رسم، سفر رفتن همشهریان تهرانی است که باعث می‌شود آلودگی هوا از بین برود.

آیا شده در ایام نوروز، به هنگام رانندگی جریمه شوید؟

خدا را شکر تا الان اتفاق نیفتاده است.

نظر شما درباره شعار سال ۹۸ چیست؟ آیا شعار‌ها به طور کامل عملی می‌شود؟

فکر می‌کنم تلاش برای تحقق این شعار‌ها وجود دارد، اما به نظر من باید کمی بیشتر از همه جهات تلاش بشود تا این شعار‌ها عملی شود.برای رونق تولید ملی، قطعا نیاز به زمینه‌های بهتری برای این امر وجود دارد تا از هر لحاظ بتوانیم تولید بهتری داشته باشیم.
این اتفاق تنها با حرف عملی نمی‌شود. در تمام دنیا تلاش می‌کنند تا بهترین را از نظر کیفیت و کمیت و حتی ایده، تولید کنند.
قطعا نیاز به حمایت وجود دارد تا مردم ایران هم بتوانند بهترین‌ها را وارد بازار کنند.

با توجه به توصیه‌های بهداشتی، اگر در ایام نوروز به مهمانی بروید، حاضرید از خوردن آجیل صرف نظر کنید؟

به خاطر این ویروس، حاضر هستم قید هر چیزی را بزنم.من به عنوان یک ورزشکار که یک سال است، بدون وقفه تلاش کردم؛ در حال حاضر فقط به همین دلیل خانه ماندم تا برای سلامت خود و خانواده ام و همچنین مردم کشورم، مشکلی ایجاد نشود و سعی می‌کنم تمام نکات را رعایت کنم.

تعریف شما از فصل بهار چیست؟

فصل رویش دوباره، سرزندگی، نشاط و حال خوب است.

عید نوروز را در یک جمله توصیف کنید.

عید باستانی ما که همه بسیار دوستش داریم.

مهم‌ترین اتفاق ورزشی در سال ۹۸، در دیدگاه شما چیست؟

کسب سهمیه المپیک توسط حمیده عباسعلی، در رشته تکواندو، به نظر من اتفاق مهمی بود که خصوصا در ورزش بانوان رخ داد. به ایشان تبریک می‌گویم و امیدوارم من هم بتوانم به این موفقیت برسم.

اهل قهر هستید؟ اگر با شخصی قهر باشید، حاضرید در سال جدید به او پیام دهید؟

نه خیلی! دوست ندارم کسی از من ناراحت باشد، بنابراین اگر حس کنم کسی از من ناراحت است، سعی می‌کنم به سرعت آن را برطرف کنم.حتما پیام خواهم داد.

نظرتان درباره سه رشته ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال چیست؟

کلا فوتبال را دوست دارم، اما خیلی پیگیر نیستم چراکه بیشتر وقتم در بدمینتون سپری می‌شود.
والیبال هم رشته خوبی است و خوش حالم که موفق شدند به المپیک راه پیدا کنند.
بسکتبال، دوست داشتنی است، خواهرم بسکتبالیست بود و من هم در کودکی بسکتبال بازی می‌کردم. رشته جذاب و دوست داشتنی است.

عملکرد فدراسیون‌ها در استفاده از تولیدات ورزشی داخلی و کالای ایرانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نسبت به سال‌های گذشته، حمایت بیشتری صورت گرفت، مانند لباس‌هایی که استفاده می‌کنیم.اگر حمایت بیشتری شود، در سال‌های آینده این اتفاق، بیشتر رخ می‌دهد، ولی نیاز هست که به کیفیت بالایی برسیم.

اگر بنا باشد یک شعار برای سال ۹۹ انتخاب کنید، چه انتخابی خواهید داشت؟

سال همت، اراده و صبر برای همه مردم


بیشتر بخوانبد : واکنش جامعه ورزش در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
انشاالله آرزوت محقق بشه
آخرین اخبار