تمرین هوایی مشترک بمب افکن‌های آمریکا و جنگنده‌های نروژ

نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی سلطنتی نروژ تمرینات مشترکی را در ایسلند برگزار کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا تمرینات هوایی مشترکی را با نروژ با استفاده از بمب افکن‌های بی-۲ و جنگنده‌های اف-۳۵ نروژ برگزار کرد.

در این تمرین مشترک دو فروند بمب افکن بی-۲ آمریکا با پشتیبانی جنگنده‌های اف-۱۵ نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به انجام تمرینات مشترک با جنگنده‌های نروژی در پایگاه نیروی هوایی کفلاویک ایسلند پرداختند. سخنگوی نیروی هوایی نروژ این تمرینات را به عنوان یک تمرین ویژه توصیف کرد. در این تمرین، جنگنده‌های نروژی به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به پرواز در کنار بمب افکن‌های آمریکا پرداختند.

۴ فروند جنگنده اف-۳۵ متعلق به نیروی هوایی سلطنتی نروژ از فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی برای پشتیبانی از عملیات ناتو در پایگاه کفلاویک در ایسلند مستقر هستند.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از آمریکا خواسته تا به اقدامات تحریک آمیز و برگزاری تمرینات نظامی در نزدیکی مرز‌های این کشور پایان دهد. روسیه این اقدامات آمریکا را مانعی در روابط دو جانبه دو کشور و تهدیدی برای امنیت منطقه می‌داند.

در ماه جولای یک پهپاد جاسوسی «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» آمریکا در نزدیکی سواحل کریمه مشاهده شد. در ماه‌های اخیر، هواپیما‌های جاسوسی آمریکایی بار‌ها در مناطق مجاور روسیه در منطقه بالتیک و دریای سیاه پرواز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار