کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان گفت:با ورود سامانه بارش زا از امروز به استان اصفهان بارش‌های رگباری مناطق غربی، ارتفاعات شمالی و شرقی استان اصفهان را فرامی گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله علی عسگریان کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به نفوذ تدریجی سامانه بارش زایی از مناطق غربی استان از بعد از ظهر امروز، اظهار کرد: وضعیت جوی بسیاری از مناطق به صورت افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود؛ همچنین بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ در مناطق غربی استان پیش بینی می‌شود.

اوافزود: بارش‌های رگباری، کولاک برف، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از امشب تا روز دوشنبه مناطق غربی، ارتفاعات شمالی و شرقی استان اصفهان را فرامی گیرد.

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق در روز‌های یکشنبه و دوشنبه وجود دارد.

علی عسگریان علت کاهش کیفیت هوا در دومین روز از فروردین ماه را پایداری جوی دانست و گفت: این پایداری جوی که در دو روز گذشته شاهد آن بودیم تا ساعاتی دیگر نیز ادامه خواهد داشت و براین اساس شرایط کیفی هوا امروز ناسالم گزارش شده است.

او همچنین با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: خوروبیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای چهار درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سرد‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز یکشنبه در بسیاری از مناطق استان کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد و در نیمه شمالی استان بین هفت تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است؛ افت دما تا پایان روز سه شنبه پنجم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

برای مناطق غربی و ارتفاعات استان اصفهان نیز بارش برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار