نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۲)

تعطیلات نوروزی، بسیار جذاب و البته فرصتی مناسب برای توجه به سلامت بدن و روح است.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در قسمت قبل، نکاتی را پیرامون ضرورت ورزش در دوران تعطیلات، پرداختیم.

در این قسمت، نکات بیشتری را درباره راهکار‌ها و چگونگی گنجاندن فعالیت‌های فیزیکی در برنامه روزانه تعطیلات، بیان می‌کنیم.  سعی کنید برای خود، برنامه ورزشی متنوع و شادابی را در نظر بگیرید. از برنامه‌های یکنواخت و کسل کننده، پرهیز کنید.

در هنگام انجام فعالیت فیزیکی، از موسیقی‌های مناسب و انرژی بخش، استفاده کنید. انجام ورزش‌های جدید و متنوع، انگیزه شما، برای انجام فعالیت‌های فیزیکی را به شدت افزایش می‌دهد.

برای صرفه جویی در وقت و با نشاط شدن، می‌توانید، فعالیت ورزشی و معاشرت خانوادگی خود را با هم ترکیب کنید. مثلا با اعضای خانواده ورزش کنید و یا در حین ورزش از رقابت‌های کوچک خانوادگی غافل نشوید.

برای روز‌های تعطیلات لیستی تهیه کنید، از نقاطی از بدن که نیاز بیشتری به تمرکز و ورزش دارند. به عنوان مثال، عضلات بازوی شما ضعیف است و نیاز به ورزش‌های قدرتی دارد یا کمی افزایش سایز در شکم دارید و باید برای کاهش سایز، برنامه ریزی کنید. این کار به شما کمک می‌کند زمان بندی بهتری داشته و اهدافتان راحت‌تر، تحقق یابند.

برای سالی که پیش رو است، اهداف ورزشی و سلامتی تعیین کنید. با رسیدن به این اهداف، انگیزه و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

سعی کنید از ورزش‌هایی کمک بگیرید که در خانه و بدون نیاز به تجهیزات خاصی، قابل انجام هستند. در قسمت‌های آتی، به این موضوع هم، خواهیم پرداخت؛ شنا یا دراز و نشست از این دسته فعالیت‌ها است.

به یاد داشته باشید، از هر موقعیت و یا مکانی می‌توان برای ورزش، استفاده کرد. خود را به موقعیت یا مکان خاصی، مقید نکنید، این طور برای خودتان محدودیت ایجاد می‌کنید و این شرطی شدن، خیلی از زمان شما که می‌تواند به ورزش اختصاص یابد را هدر می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار