کاهش ۷۱ درصدی پروازهای داخلی فرودگاه شیراز/کنترل ویروس کرونا

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس گفت: شیوع کرونا، پرواز‌های داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را ۷۱ درصد کاهش داد.

احسان استوار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: بر اساس آمار‌های موجود در اسفند ماه سال گذشته ۸۰۰ پرواز داخلی و ۲۲۷ پرواز خارجی لغو شده است که این امر باعث کاهش اعزام و پذیرش ۹۸ هزار مسافر داخلی و ۳۰ هزار مسافر خارجی شده است.

او افزود: همچنین در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا دوم فروردین ماه  امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با لغو ۲۸۲ پرواز داخلی و ۶۵ پرواز خارجی باکاهش ۳۳ هزار و ۲۲۹ مسافر داخلی و ۸ هزار و ۴۸۱ مسافر خارجی روبرو بوده ایم که این به معنی کاهش ٧١ درصدی در مسافرین داخلی و کاهش ٩٨ درصدی در مسافرین خارجی بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شیراز بیان کرد: اخبار منتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی در خصوص افزایش پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شیراز واقعیت ندارد.

استوار به اقدامات کشور‌ها مبنی بر خروج اتباع شان از کشور‌های آلوده به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه ایران نیز به منظور خروج و انتقال هموطنانی که در کشور‌های حوزه خلیج فارس اقامت دارند با هماهنگی سفارتخانه‌های ذیربط در کشور‌های مربوطه اقدام به هماهنگی جهت پرواز‌های موردی به صورت یک طرفه می‌کند که تمامی مسافران این پرواز‌ها پس از بررسی‌های پزشکی و صدور شناسنامه بهداشتی وارد کشور می‌شوند.

او با اعلام اینکه تعطیلی فرودگاه‌های کشور از اختیارات شورای امنیت ملی است، افزود: فرودگاه بین المللی شیراز برای اکثر پرواز‌های عبوری از فضای کشور به عنوان فرودگاه احتیاطی جهت فرود اضطراری است و باید به صورت ۲۴ ساعته در ٣٦٥ روز سال عملیاتی باشد.

استوار تاکید کرد: خط مشی صنعت هوانوردی کشور همسو با سیاست‌های کمیته اجرایی مبارزه با کرونا توصیه به پرهیز از سفر و ماندن در خانه است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شیراز تصریح کرد: با اجرای دستورالعمل‌های خاص مرتبط با پیشگری از شیوع بیماری تا کنون هیچ مورد‌ی از ابتلا به این بیماری در فرود گاه بین المللی شیراز مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه کار ضد عفونی و همچنین کنترل مسافران در فرودگاه شیراز روزانه درحال انجام است، تصریح کرد: باوجود همه اقدامات پیشگیرانه‌ای که در این فرودگاه بین المللی در زمینه کنترل بیماری کروناویروس انجام می‌شود ، اما از همه درخواست داریم نسبت به رعایت موارد بهداشتی و همچنین نیاوردن افراد همراه به فرودگاه اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار