وزارت بهداشت یمن، کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز و دولت رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن را به تلاش برای انتقال ویروس کرونا به داخل این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد با وجود صدور دستور بستن مبادی ورودی این کشور، ائتلاف متجاوز، هزاران مسافر را به این مبادی می‌فرستد و دولت منصور هادی هم بدون اتخاذ تدابیر لازم بهداشتی، این افراد را به داخل یمن منتقل می‌کند. 

خالد الصایدی، خبرنگار شبکه العالم در صنعا گفت: وزارت بهداشت یمن با برگزاری نشست خبری در صنعا، کشور‌های متجاوز و دولت منصور هادی را متهم کرد در تلاش برای انتقال ویروس کرونا به یمن دست دارند و هزاران نفر از مسافرانی را که در خارج بودند به مبادی ورودی یمن منتقل می‌کنند و بدون اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، آن‌ها را وارد کشور می‌کنند. این وزارتخانه، کشور‌های متجاوز را مسئول اوضاع دشواری دانست که بخش بهداشت و سلامت یمن در آن قرار دارد. این موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره دشوار بودن مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در یمن شده است.

طا‌ها المتوکل، وزیر بهداشت یمن در نشست خبری گفت: ”عربستان در یک روز، چهار فروند هواپیمای حامل مسافر را به یمن فرستاد که رفتار عجیبی بود. دولت مزدوران را مسئول ورود این افراد به یمن بدون اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌دانیم.“

در ادامه این گزارش آمده است: وزارت بهداشت یمن تأکید کرد تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده است. این وزارتخانه، همه کادر پزشکی را به حال آماده باش درآورد تا برای مقابله با شرایط فوق العاده آمادگی داشته باشند. این وزارتخانه، تیم‌های میدانی برای ضد عفونی کردن اماکن عمومی تشکیل و مکان‌های ویژه برای قرنطینه کردن مبتلایان به ویروس کرونا اختصاص داد. این وزارتخانه همچنین از سازمان‌های بین المللی خواست به وظیفه خود برای کمک به یمن به منظور تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات تنفس مصنوعی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، عمل کنند.

عبدالحکیم الکحلانی، سخنگوی کمیته مبارزه با شیوع ویروس کرونا در یمن به العالم گفت: ”در یمن تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است. هشت مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را آزمایش کردیم که پاسخ تست آن‌ها منفی بود. این وزارتخانه، تدابیر مختلفی اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها تأمین امکانات لازم برای آزمایشگاه‌ها و تجهیز یک مرکز قرنطینه است. “

خبرنگار این شبکه خاطرنشان کرد: مقامات رسمی در صنعا، بر اساس دستورات مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، شماری از تدابیر پیشگیرانه را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کردند که از جمله آن‌ها تعلیق پرواز‌های نهاد‌های وابسته به سازمان ملل به فرودگاه صنعا و نیز تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود. همچنین تلاش برای افزایش تولید ماسک و لباس‌های ویژه بیمارستانی آغاز شده است. همچنین تلاش‌هایی برای اطلاع رسانی به مردم درباره تدابیر لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بین یمنی‌ها صورت می‌گیرد. پیامد‌های تجاوز به یمن و محاصره این کشور، باعث تضعیف بخش سلامت و وخامت اوضاع اقتصادی یمن شده است و به همین علت محافل یمنی نگران هر نوع شیوع ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار