در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توسعه اکوسیستم استارتاپی با آموزش و مهارت آموزی

نیانگذار یک شرکت استارتاپی گفت: توجه به آموزش و مهارت آموزی به توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد حسین برمایون، بنیانگذار یک شرکت استارتاپی در حوزه آموزش مهارت های روز دنیا اظهار کرد: این روزها بدون آموزش‌های کاربردی, فعالان رشته‌های مختلف صنعتی نمی‌توانند به یک آینده کاری پر رونق امیدوار باشند. اهمیت آموزش و مهارت آموزی برای اکوسیستم استارتاپی کشور نیاز به یک ضرورت حیاتی است که به توسعه این اکوسیستم منجر می‌شود .

این بنیانگذار یک شرکت استارتاپی افزود: مجموعه ما تجربه‌های خیلی قبل ماست که در آن, دوره‌هایی را به صورت کارگاهی برگزار می‌کردیم و کم‌کم این فعالیت‌های مجموعه ما را تشکیل داد.

او ادامه داد: ما در این سیستم به حوزه آموزش ویدیویی فعال می‌پردازیم, این آموزش‌ها به صورت مهارت محور است ابتدا با آموزش‌های برق شروع کردیم سپس در حوزه‌های مختلف مثل مکانیک, شیمی و حوزه‌های که نیاز صنعت است, کارمان را ادامه دادیم. سال دیگر برنامه‌ای داریم وارد خودرو‌های مدیریتی و کامپیوتر شویم البته این را هم باید بگویم که ما حوزه‌ها را به ترتیب امنیت و آموزشی جلو می‌بریم، زیرا هدف اصلی ما جذب نیرو‌های ماهر توسط بازار کار است .

برمایون درباره شرایط پذیرفتگان گفت: ما در پذیرش مهارت آموزی به مدارک افراد نگاه نمی‌کنیم, آموزش‌های طولانی توسط افراد حرفه‌ای و اساتید آن‌ حوزه ارائه می‌کنیم. برای مثال در دوره مکانیک از ابتکار توضیح تک تک قطعات ابزار را شروع کردیم تا پروژه‌های اینترنت اشیا و پروتکل‌های مربوط به آن حوزه؛ همچنین سعی کردیم دوره‌ها پیش نیاز نخواهند. افرادی که در دوره را تهیه می‌کنند, بسته برای آن‌ها ارسال می‌شود که می‌توانند از کامپیوتر شخصی، چون ویدیو را ببیند و سپس این افراد را طی چند مرحله ارزیابی می کنیم  و افراد گزینش شده را به شرکت‌هایی که به من سفارش نیروی ماهر دادن معرفی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: کاربرد جی پی اس در کره ماه


بنیانگذار این شرکت استارتاپی درباره اطمینان دادن به افراد بیان کرد: ما گارانتی آموزشی داریم به این معنا که اگر شما دوره کامل را بگذارید سپس ادعا کنیم که محتوای دوره اصلا برای شما مفید نبوده مبلغ به طور کامل به شما باز گردانده خواهد شد.

او با اشاره به رونق بیشتر این نوع روش‌های یادگیری اظهار کرد: ما در تلاشیم تا فرهنگی این مدل  آموزش ها  جا بیندازیم, همچنین ما با استارت آپ‌های کار می‌کنم که فیلم ها را ترجمه و دوبله می‌کند که همین موضوع می‌تواند برای قدم‌های بعدی ما و جهانی شدن این مجموعه آموزشی کمک کند.

این فعال فناور گفت: اکثر استارتاپ‌ها نیز در زمینه تولید محتوا نوشتن مقاله به ما کمک می‌کند ما در حال طراحی فضای هستیم که سوالات حوزه فنی را پاسخگو باشند, مثل سایت‌هایی هستند که به سادگی حوزه کامپیوتر را پاسخ هستند، اما جای خالی حوزه‌های فنی دیگر در آن احساس می‌شود که ما در آن زمینه فعالیت می کنیم. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: استارت آپ ، کسب وکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.