پیام تبریک مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی هواشناسی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی هواشناسی پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی هواشناسی پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

آب و اقلیم کره زمین در شرایط نگران کننده‌ای قرا دارد. نگرانی که در کشور‌های واقع در کمربند گرم و خشک کره خاکی بیشتر احساس می‌شود. شاید افزایش دما، خشک شدن تالاب ها، کاهش منابع آب، گسترش مساحت غبار خیزی و افزایش تکرار پدیده‌های خاکدار، افزایش تبخیر و تشدید بی نظمی‌های بارش متغییر‌های موجهی برای این نگرانی‌ها باشند که مدام تهدید‌های جدی تغییر اقلیم را گوشزد می‌کنند.

هوشیاری اقلیمی با درک درست شرایط کنونی زمین می‌تواند از آینده گرمتر، خشک‌تر و مرطوبت‌تر آن جلوگیری کند. اگر چه این هوشیاری به تغییر سیاست‌های کلان دول جهان بستگی دارد، اما جامعه هواشناسی در سراسر دنیا می‌تواند با فعالیت‌های علمی-اجتماعی و آشکارسازی تهدیدها، برای نجات آب و اقلیم همچنان پیش قدم بماند. در این بین روز جهانی هواشناسی فرصتی اجتماعی است تا با یادآوری تهدید‌ها و فرصت‌ها زمین را نجات دهیم.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۳ مارس روز جهانی هواشناسی به همکاران محترم در سراسر کشور، امیدوارم نتیجه تلاش‌های شبانه روزی هر یک از اعضای این سازمان موجب آسایش و آرامش امروز و فردای ساکنین زمین باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار