پایش ملخ صحرایی در ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فارس

تاکنون ملخ صحرایی در سطحی بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی استان فارس ردیابی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون ملخ صحرایی در سطحی بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی استان فارس ردیابی شده و در حدود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه صورت گرفته است.

محمد مهدی قاسمی افزود: خوشبختانه با توجه به تجربه موفق مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته و با برنامه ریزی بسیار خوبی که داشتیم، شهرستان‌ها در حالت آماده باش هستند و به محض مشاهده دستجات ملخ مبارزه انجام می‌شود.

به گفته او، تاکنون ۱۰ شهرستان جنوبی استان فارس هم مرز با استان‌های هرمزگان و بوشهر مورد حمله ملخ قرار گرفته اند که بیشترین مبارزه در شهرستان‌های مهر و لامرد صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه رفتار ملخ صحرایی نسبت به سال گذشته متفاوت شده است، ابراز کرد: با توجه به افزایش جمعیت، پایش موثرتری انجام می‌شود و کارشناسان مروج مسئول پهنه، کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزان در این زمینه همکاری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آمادگی دستگاه‌های سمپاش، تجهیز تراکتورها، تامین سم مورد نیاز، تجهیز فرودگاه‌های سم پاش در مناطقی که امکان سم پاشی هوایی وجود دارد نیز سخن گفت و افزود: امیدواریم کمترین خسارت از این آفت را در حوزه‌های زراعت و باغداری داشته باشیم.

او افزود: از کشاورزان خواسته شده تا مزارع و باغ‌های خود را مورد پایش قرار دهند و در صورت مشاهده ملخ دراسرع وقت به نزدیکترین مرکز خدمات مراجعه و سم مورد نیاز را تامین کنند.

قاسمی تاکید کرد: گزارشات مشاهده ملخ صحرایی توسط هم استانی‌ها با شماره تماس ۱۵۰۴ نیز دریافت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آفات و بیماری‌ها از جمله ریسک‌های وارده بر بخش کشاورزی است از این رو افزایش ضریب امنیت غذایی به کمک همکاران حفظ نباتات محقق می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.