سامانه بارشی در حال خروج از آسمان بوشهر است

هواشناسی بوشهر با اشاره به خروج سامانه بارشی، از تلاطم دریا در سواحل جنوبی تا سه‌شنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سامانه بارشی که از شنبه تا بامداد امروز در استان بوشهر فعال بود، در حال خروج از این استان است.

دیروز کنگان با ۱۰۲، جم با ۶۲.۸ و دیر با ۵۶.۶ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر امروز (دوشنبه ۴ فروردین ۹۹) با خروج سامانه بارشی از استان، به تدریج از تراکم ابر‌ها کاسته می‌شود. البته در برخی ساعات در برخی نقاط استان به‌ویژه در ارتفاعات، افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: همچنین به سبب تداوم وزش باد، تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان تا سه‌شنبه ادامه دارد.

او ادامه داد: انتظار داریم چهارشنبه با گذر امواج کوتاه و کم دامنه، بر تراکم ابر‌ها افزوده شود و پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط استان بارش خفیف باران همراه با وزش باد روی دریا رخ می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، بیان کرد: آسمان صاف تا قسمتی ابری، در ساعاتی از روز در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود که در سواحل جنوبی و مرکزی همراه با وزش باد و در ساعاتی از شب و صبح همراه با پدیده مه و کاهش موقت دید افقی خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: جهت وزش باد در سواحل شمالی متغیر بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و گاهی ۳۲ کیلومتر در ساعت، و در سواحل مرکزی و جنوبی بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

او افزود: ارتفاع موج نیز امروز در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و سواحل جنوبی تا ۱۸۰ سانتیمتر، و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش محسوس دما، بیان کرد: امروز جم با ۹ درجه سانتیگراد کمترین دما را در استان داشته است.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۳:۲۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۴، جزر دوم ۱۵:۰۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۵۰ است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.