مردم مراقب روان آب‌ها باشند

استاندار خراسان جنوبی در ستاد مدیریت بحران استانداری گفت: مردم به ویژه روستائیان و عشایر تا ۴۸ ساعت آینده مراقب روان آب و سیلاب‌های احتمالی باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ بهمردم مراقب روان آب‌ها باشند. بحران استان گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده بارش‌های نقطه‌ای و شدید در ۲۴ ساعت آینده در استان رخ می‌دهد که اعضای ستاد مدیریت بحران درآماده باش کامل هستند.

او  افزود: با توجه به بارش‌های شدیدی که در شمال شرق و شمال استان پیش بینی شده از مردم تقاضا داریم توصیه‌ها را جدی بگیرند و به آن عمل کنند تا خسارت نداشته باشیم و بتوانیم با دارا بودن سد‌های زیاد در استان از این بارش‌ها نهایت استفاده را ببریم.

معتمدیان گفت: هفته آینده نیز بارندگی‌های زیادی در استان پیش بینی شده بنابراین تمامی دستگاه‌های امداد رسان در حالت آماده باش کامل برای کمک به مردم خواهند بود.

استاندار خواستار بررسی نقاط سیل خیز استان، آماده باش و بررسی مداوم آب نما‌ها توسط اکیپ‌های خاص و همچنین اطلاع رسانی پیوسته اخبار و اطلاعیه‌ها توسط صدا وسیما بویژه در رادیو، برای روستائیان شد

او همچنین با توجه به شیوع گسترده کرونا در استان و افزایش آمار مبتلایان، مردم را به ماندن در خانه توصیه و از کسبه مشاغل غیر ضرور به خاطر تعطیلی مغازه هایشان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل هواشناسی استان هم گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی در استان تا کنون بیشترین میزان بارندگی‌ها مربوط به شهرستان طبس با ۳۹ میلی متر گزارش شده و در امشب هم شدت بارش‌ها در شهرستان‌های بیرجند و قاین خواهد بود

خندان رو با بیان اینکه از فردا شب دمای هوا نیز تا ۱۵ درجه کاهش و در روز سه شنبه در ارتفاعات استان به ویژه در مناطق کریموی سرایان بارش برف دور از انتظار نیست، افزود: با توجه به سرد شدن ناگهانی هوا احتمال خسارت به باغات و مزارع کشاورزی نیز وجود دارد.

امامی مدیر عامل آب و فاضلاب استان از آمادگی برای رها سازی آب پشت سد‌ها به منظور مهار سیلاب‌های احتمالی خبر داد و گفت: با وجود پر نبودن سد‌های استان، گرو‌ه‌ها در حال آماده باش برای تخلیه آب سد‌ها قبل از سرریز شدن و وقوع سیلاب هستند.

قوسی رئیس جهاد کشاورزی استان نیز گفت: تاکنون ۲ رشته قنات در سرچاه عماری، ۶ رشته قنات در نهبندان و بخشی از مزارع کشاورزی این شهرستان، ۲۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری در بشرویه و طبس و همچنین ۸۰ کیلومتر در سربیشه خسارت دیده اند.

آینه دار مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: تمامی خبر‌ها و اطلاعیه‌های مدیرت بحران و هواشناسی و همچنین وضع تردد در جاده‌ها در بخش خبر، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی به منظور کاهش خسارات احتمالی به مردم در حال اطلاع رسانی است.

رئیس پلیس راه استان هم با توجه به لغزنده بودن معابر از مردم خواست به هیچ عنوان در جاده‌های استان تردد نکنند.

سرهنگ رضائی افزود: به علت باران‌های رگباری فصل بهار، جاده‌ها به ویژه محل عبور آب نما‌ها مملو از آب و گل و لای است و رانندگان باید دقت کنند در کنار حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند، به تفرجگاه‌ها به ویژه بند دره و بند امیر شاه بیرجند نروند و به توصیه‌های پلیس مبنی بر مسدود بودن جاده و خطرناک بودن مسیر به دلیل سیلاب و روان آب توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.