مسوول سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی ۱۱۵ قزوین گفت: کاربر‌های این سامانه روزانه به ۸۰۰ تا ۹۰۰ تماس تلفنی در ۱۳ ساعت کاری پاسخ میدهند.

اکرم شاهرخی مسوول سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین  ،اضافه کرد: مهمترین این تماس‌ها مربوط به افرادی با علائم مشکوک به کرونا است، ولی به مراجعه به مراکز درمانی نیاز ندارند.

شاهرخی افزود: افراد با علائم تنگی نفس خفیف، تب و سرفه‌های خشک با راهنمایی و آموزش‌های کاربران سامانه ۱۱۵ میتوانند با رعایت قرنطینه خانگی این بیماری را کنترل کنند.

شاهرخی این نکته را هم گفت که صدای محیط نیمی از تماس‌ها نشان میدهد که افراد دورهم و در دید و بازدید هستند که این یک هشدار است.

او افزود: در سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی روزانه ده کاربر که از دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین هستند در دو شیفت ۹ صبح تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه و ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ به سوالات مردم پاسخ و راهنمایی‌های لازم را ارائه میدهند.

به گفته مسوول سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی شهروندان برای دریافت پاسخ سوالات خود در رابطه با علائم کرونا و سایر ضعف جسمانی خود با ۱۱۵ تماس بگیرند و بعد عدد ۱ را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار