احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در سامان

با توجه به کاهش دمای، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در سامان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده رئیس جهادکشاورزی سامان گفت: با توجه به کاهش دمای هوای، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.
 
او با بیان اینکه باغداران و کشاورزان باید اقدامات لازم مقابله با سرمازدگی را انجام دهند افزود: در صورتی‌که در باغ باد نمی‌وزد باغداران نسبت به ایجاد دود غلیط اقدام کنند.

احمدزاده اضافه کرد: پاشیدن آب بر روی درختان از جمله راهکار‌های جلوگیری از سرمازدگی باغات است.

او ادامه داد: پاشیدن آب بر روی شاخه‌های درختان میوه در دمای صفر درجه سانتیگراد موجب تشکیل یخ می‌شود که به ازای هر لیتر آب که یخ می‌شود ۸۰ کیلو کالری گرما آزاد می‌شود.

احمدزاده اظهار داشت: کار گذاشتن بخاری یا پلار‌های باغی در قسمت‌های مختلف باغ و سوزاندن موادی همچون چوب نفت یا گازوئیل موجب گرم شدن باغ می‌شود که این روش در مناطق سردسیری ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشد، اما در مناطق نیمه گرمسیری در باغات مرکبات، انار، انجیر زیتون تأثیر گذار است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بامداد فردا سه‌شنبه ۵ فروردین ۹۹ دمای هوا برای شهرکرد تا ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و برای سامان تا ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد، از همین رو خطر سرمازدگی در این مناطق وجود دارد.

انتهای‌پیام/ ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار