استاندار خوزستان ؛

۸۲ درصد فوتی‌های مبتلا به کرونا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند

استاندار خوزستان گفت: ۸۲ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای داشته اند و ۱۸ درصد بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه  خرمشهر گوی سبقت در ابتلا به کرونا ویروس را از همه ی شهرها ربوده است گفت:این شهر به علت کم توجهی و رعایت نکردن مردم و کسبه و دیگر دلایل در صدر ابتلا قرار گرفته و این یک هشدار به مردم و مسوولان محلی است و آبادان رتبه ی سوم است.

او افزود:طرح غربالگری در حال انجام است و بیش از ۲ میلیون نفر در خوزستان غربالگری شدند.

استاندار خوزستان  گفت:آبادان، خرمشهر، بهبهان و دیگر شهرهای استان باید تمام نیروها را بسیج کنند که طرح غربالگری به نحو احسن و برای همه ی مردم انجام شود.

شریعتی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مبتلایان به کرونا ویروس بیماری زمینه ای داشته اند و ۴۴ درصد بیماری زمینه ای نداشته اند ادامه داد:اقدامات بسیاری در زمینه جلوگیری از بیماری کرونا ویروس انجام شده است و باید جدی تر ادامه پیدا کند.

او گفت:به نسبت جمعیت استان ، در شهرستانهای آبادان ،خرمشهر و شادگان آمار مبتلایان کرونا بالاست و فرمانداران باید نقش بیشتری ایفا کنند.

استاندار خوزستان همچنین افزود : این بیماری مانند بمب ساعتی عمل می کند و مردم و مسئولان باید بصورت جدی از تجمعات مردمی جلوگیری کنند.بنده در روزهای آینده مستقیما وارد عمل خواهم شد.

شریعتی گفت:حوزه جنوب غرب خوزستان مراقبت کم بوده و به نسبتِ جمعیت بیماران در آبادان و خرمشهر و شادگان بالاست.

او همچنین افزود:در شادگان مراسم فاتحه با ۲ هزار شرکت کننده برگزار شده و این‌ مانند بمب ساعتی است، مردم باید رعایت و همکاری کنند تا از شر بیماری کرونا خلاص شویم.

استاندار خوزستان ادامه داد:بعد از جنگ تحمیلی هیچ بحرانی زندگی ما را با خطر مواجه نکرده است.باید با رعایت موارد بهداشتی و بیماریابی سریع از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

شریعتی در پایان گفت:هرجا نیاز به محدودیت باشد باید انجام شود وکنترل های بیشتری بر ورودی های استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.