سد خیرآباد نیکشهر سرریز کرد

فرماندار نیکشهر گفت: سد خیرآباد این شهرستان با ادامه بارندگی و جاری شدن سیل در ۴۸ ساعت گذشته در رودخانه‌های بالادست کشیک، داروکان و هیتک سرریز کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ضیاءالحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر اظهار داشت: باران رحمت الهی در نیکشهر موجب خوشحالی قشر‌های مختلف مردم بویژه کشاورزان و دامداران شده و تمامی بند‌های آبخیزداری پر آب و تنها سد مخزنی این شهرستان نیز سرریز کرد.

او  افزود: امیدواریم با ادامه بارندگی‌ها تا ماه‌های آینده از دامنه خشکسالی ۲۰ سال گذشته کاسته شود و سال آبادی در پیش رو داشته باشیم.

فرماندار نیکشهر گفت: سد خیرآباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در چند ماه گذشته ۲ بار سرریز شده است.

او گفت: سد خیرآباد به منظور تامین آب آشامیدنی ۵۰ ساله نیکشهر و ۶۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی پایین دست آن بر روی رودخانه کشیک در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی کلنگ زنی و در سال ۱۳۸۸ با مجموع هزینه ۱۷۵ میلیارد ریالی تکمیل و بهره برداری شد.

هاشمزهی ادامه داد: این سد برای نخستین بار نیمه دوم بهمن ۱۳۸۹ سرریز شده و پس از آن با گذشت حدود ۹ سال در دی ماه و اواخر سال گذشته ۲ بار سرریز و هم اینک برای بار چهارم سرریز شده است.

او  گفت: بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها و واحد‌های مسکونی وارد کرده که پس از جمع بندی و بررسی‌های لازم و کارشناسی اعلام می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی نیکشهر نیز گفت: ایستگاه‌های باران سنجی در چانف ۸۹ میلیمتر، توتان بنت ۴۶، هیچان ۴۳ و مخت ۵۰ میلیمتر باران را ثبت کرده اند.

واحد رئیسی افزود: میانگین بارش‌ها در سال گذشته (۱۳۹۸) در شهرستان نیکشهر ۳۳۳ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

نیکشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار