محدوده گشت‌زنی‌های مشترک ترکیه با روسیه در سوریه گسترش می‌یابد

یک افسر ارشد ترکیه به نظامیان روسیه اطمینان داد مناطق گشت‌زنی‌های مشترک در بزرگراه ام ۴ سوریه به تدریج گسترش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اوکای صغیر اوغلو، سرهنگ ارتش ترکیه، پس از اتمام دور دوم گشت‌زنی مشترک این کشور با روسیه در بزرگراه ام ۴ در استان ادلب به نیرو‌های روسیه اطمینان داد منطقه مورد گشت به تدریج گسترش خواهد یافت.

صغیر اوغلو در این خصوص گفت: «به تدریج مسیر را گسترش خواهیم داد، همانطور که این کار را در منطقه قامشلی با هم انجام دادیم. از یک منطقه کوچک شروع کردیم و به تدریج طول مسیر را افزایش دادیم. هدف اصلی تضمین امنیت است. به همین دلیل به همکاری خود ادامه می‌دهیم.»

روز گذشته، روسیه به همراه ترکیه دومین گشت مشترک خود را در بزرگراه ام ۴ که حلب را به لاذقیه متصل می‌کند انجام دادند. این مسیر به دلایل امنیتی در ابتدا کوتاه بود. ارتش روسیه پیشتر گفته بود ترکیه متعهد شده است گروه‌های تروریستی را خنثی کند تا از این طریق امنیت گشت‌ها در اسرع وقت در کل بزرگراه تضمین شود.

گشت‌های مشترک در امتداد بزرگراه مهم و استراتژیک ام ۴، که در حال حاضر تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، براساس تفاهم نامه آتش بس در استان ادلب که با توافق رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در مذاکرات مسکو در ۵ مارس به دست آمد انجام می‌شود و اولین گشت در ۱۵ مارس انجام شد.

پیشتر گروه‌های تروریستی ساکن در ادلب در اعتراض به گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه بخشی از بزرگراه «ام ۴» را تخریب کردند. این اقدام گروه‌های تروریستی دو روز پس از آغاز گشت‌زنی استراتژیک ترکیه و روسیه در امتداد بزرگراه شمال سوریه انجام گرفت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار