مردم با سامانه ۴۰۳۰ برای مقابله با ویروس کرونا همکاری کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ضروری است شهروندان با مهم دانستن سامانه ۴۰۳۰ حوزه بهداشت و درمان را برای مقابله هر چه سریعتر و بهتر با ویروس کرونا یاری دهند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: تاکنون اطلاعات ۹۹۰ هزار و ۱۰۴ نفر از شهروندان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسط کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در سامانه خود اظهاری ویروس کرونا ثبت شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار نفر از کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری مشارکت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ برای پیگیری و مشاوره تلفنی در خصوص ویروس کرونا ایجاد شده و همکاران ما از طریق این شماره آماده دریافت اطلاعات هستند.

وی اجرای فعالیت‌های آموزشی شامل چاپ و نصب بنر در سایز بزرگ، پوستر آموزشی و خودمراقبتی، چاپ تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم را از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا عنوان کرد.

طباطبایی بیان کرد: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن و چشم پوشی کردن از سفر است.

وی گفت: یکی از موارد بسیار مهم در بحث مدیریت بیماری‌ها، قطع زنجیره آن بوده که موفقیت در این حیطه بطور قطع منوط به شناسایی افرادی است که در خانواده‌ها دچار علائم یا مشکوک به این ویروس هستند که انجام این کار به تحقق برنامه ها کمک می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: بطور طبیعی قطع زنجیره بیماری می‌تواند علاوه‌بر ایمنی دیگران و عدم انتقال ویروس کرونا کمک کند که این مهم با کنترل هرچه بهتر محقق می‌شود.

براساس آخرین آمار وزات بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۹۸ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار