اقدامات فیبا در مبارزه با کووید-۱۹

فیبا در نامه‌ای اقدامات خود در مبارزه با ویروس کرونا و تعیین تکلیف برگزاری المپیک ۲۰۲۰ را تشریح کرد.

اقدامات فیبا در مبارزه با کووید-19به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فدراسیون بسکتبال کشورمان، فیبا در نامه‌ای، اقدامات خود در مبارزه با ویروس کرونا و تعیین تکلیف برگزاری المپیک ۲۰۲۰ را به طور مشروح توضیح داد.

فیبا یا فدراسیون جهانی بسکتبال، با ارسال ایمیل به فدراسیون‌های ملی، درباره اقداماتش برابر کووید-۱۹، توضیحاتی ارائه کرد. در این ایمیل، اقدامات فیبا در ۴ بخش در نظر گرفته شده است.

اولین بخش، تبعیت از تصمیمات مقامات دولتی کشور‌ها، بخش دوم تعویق و یا لغو مسابقات رسمی فیبا، بخش سوم هم‌اندیشی برای تعیین تکلیف برگزاری المپیک ۲۰۲۰ و بخش آخر، رسیدگی به قرارداد‌های حرفه‌ای و دیوان داوری بسکتبال است.

البته در این ایمیل، ضمیمه‌ای برای بخش سوم ارائه شده است که نشان دهنده تصمیمات هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک است.

بخشی از نکات هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، در این ضمیمه به این شرح است:

با توجه به شیوع ویروس کرونا، ایجاد شرایط جدید و بروز چالش‌های مختلف لازم است برنامه‌ریزی‌های جدیدی در این باره صورت بگیرد. ضمن این که هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک با اعتماد به روحیه ذی‌نفعان المپیک و با توجه به اوضاع وخیم جهان، گام بعدی خود را در برنامه‌ریزی جدید، اتخاذ خواهد کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک با هماهنگی کامل و همکاری با کمیته برگزار کننده توکیو ۲۰۲۰ مقامات ژاپن و دولت شهروندی توکیو، بحث‌های دقیقی جهت تکمیل ارزیابی خود از پیشرفت حوزه بهداشت جهانی و تاثیر آن در بازی‌های المپیک، انجام خواهد داد.

کمیته بین‌المللی المپیک اطمینان دارد که این بحث‌ها در ۴ هفته آینده نهایی خواهد شد.

هیئت اجرایی کمیته بین‎المللی المپیک در پایان تاکید کرده است که لغو بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، هیچ مشکلی را برطرف نکرده و به کسی کمک نمی‌کند؛ بنابراین لغو بازی‌ها در دستور کار نیست.


بیشتر بخوانید : ملی پوش بسکتبال کشورمان در چین قرنطینه شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار