مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی در مهر ۱۳۹۸؛

از اقدامات منافقین در فضای مجازی تا مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی در مهر ۱۳۹۸ را خواهید خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه سیاست خارجی در مهر ۱۳۹۸ را خواهید خواند.

تلاش های منافقین برای مسموم کردن افکار عمومی 


 سفیرکشورمان در لندن پس از انتشار تصاویر اعضا گروهک منافقین پشت کامپیوتر گفت:اعضای سازمان منافقین در آلبانی در تعداد زیاد با لباس‌های غیرنظامی دست به اسلحه‌های جدید برده اند.

حمید بعیدی نژاد سفیرکشورمان در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: اعضای سازمان منافقین در پادگان اشرف در آلبانی در تعداد زیاد با لباس‌های غیرنظامی دست به اسلحه‌های جدید برده اند که عبارتند از کامپیوتر‌های سوپر مدرنی که از طریق آنان برای مسموم کردن افکار عمومی به صورت وسیع به دروغ پردازی و جعل خبر می‌پردازند.


حضور سفیر ایران در مراسم سالگرد اولین رئیس جمهور بوسنی هرزگوین


سفیر کشورمان در سارایوو در مراسم بزرگداشت اولین رئیس جمهور بوسنی هرزگوین شرکت کرد.

در این مراسم باقر عزت بگوویچ رئیس پارلمان اقوام، اعضای خانواده مرحوم علی عزت بگوویچ، شفیق جعفروویچ عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین و گروهی از دیگر مقامات عالیرتبه مسلمان و تعدادی از سفرای کشور‌های اسلامی و نیز نمایندگان احزاب و تشکل‌های مردمی وابسته به مسلمانان از جمله حاضرین بودند.

در این برنامه پس از نواختن سرود ملی کشور بوسنی هرزگوین تعدادی از قاریان به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند و یکی از شخصیت‌های مسلمان طی سخنانی ویژگی‌های مرحوم عزت بگوویچ و تعهد وی نسبت به اسلام و مصالح مردم بوسنی هرزگوین را تشریح کرد.

 

ایران دیگر بازار کالا‌های کشور‌های غربی نیست/ چند جانبه‌گرایی یک ضرورت است


چند جانبه‌گرایی یک انتخاب نیست یک ضرورت است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: چند جانبه‌گرایی یک انتخاب نیست یک ضرورت است، دولت‌ها ذاتا نسبت به حاکمیت خودشان با خست عمل می‌کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین در همایش «یک‌جانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل» که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: چند جانبه‌گرایی یک انتخاب نیست یک ضرورت است، دولت‌ها ذاتا نسبت به حاکمیت خودشان بسیار با خست عمل کرده و می‌کنند، اگر نیاز مقطعی دولت‌ها به حل مسائل از طریق چند‌جانبه‌گرایی مطرح نباشد هیچگاه چند‌جانبه‌گرایی شکل نمی‌گیرد، لذا می‌بینیم که دیپلماسی چند جانبه گرایی به عنوان واقعیت ظهور و نمود پیدا کرده و آن هم به دلیل امکان ناپذیر بودن راه حل‌های یک جانبه است.


ایران دیگر بازار کالا‌های کشور‌های غربی نیست


سفیر کشورمان در لندن گفت: ایران دیگر بازار واردات کالا‌های کشور‌های غربی و اروپایی نیست، بلکه ایران ظرفیت‌های جدیدی برای صادرات کالا و خدمات به انگلیس و کشور‌های غربی هم در اختیار دارد.

 «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیت‌ها و چشم انداز‌های روابط ایران و انگلیس در صفحه تلگرامش نوشت: برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیت‌ها و چشم انداز‌های روابط ایران و انگلیس در دوره‌ای که کشورمان با شدیدترین تحریم‌های آمریکا و بالتبع محدودیت‌های بسیار مالی بانکی روبروست، با استقبال بسیاری روبرو شد و ده‌ها شرکت ایرانی و انگلیسی برای تعریف همکاری‌های خود در این جلسه شرکت کردند.

ایران دیگر بازار کالا‌های کشور‌های غربی نیست/ چند جانبه‌گرایی یک ضرورت است


ظریف به باکو سفر کرد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست وزیران خارجه عضو جنبش عدم تعهد به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار