هر سه روز شمار مبتلایان به کرونا در نیویورک دو برابر می‌شود

در حالی که مقامات کالیفرنیا از موج گسترده شیوع ویروس کرونا به هراس افتاده اند، ایالت نیویورک یک بار دیگر شاهد افزایش سریع و شدید شمار مبتلایان به این ویروس بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشت و درمان در شهر ۸ میلیون نفری نیویورک برای بستری کردن مبتلایان به ویروس کرونا در جستجوی تخت‌های بیمارستانی هستند. در این ایالت ۲۵ هزار و ۶۰۰ مبتلا شناسایی شده است. تاکنون ۲۱۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

کاخ سفید از تمامی کسانی که در نیویورک حضور داشته اند خواسته است خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند. در نیویورک شمار مبتلایان در هر سه روز دو برابر شده و به گفته اندورو کومو، فرماندار این ایالت اوضاع ممکن است در دو تا سه هفته دیگر وخیم‌تر شود.

در کالیفرنیا ۵۱ نفر جان شان را بر اثر ابتلا به این اپیدمی از دست داده اند. ۲ هزار و ۲۰۰ مبتلا به ویروس نیز در کالیفرنیا شناسایی شده‌اند.

گوین نیوسُم، فرماندار این ایالت اعلام کرد که نیمی از مبتلایان بین ۱۸ تا ۴۹ سال سن دارند. او از همه خواست مسئله را جدی بگیرند.

در سراسر آمریکا، تاکنون ۵۳ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۷۲۰ نفر جان باخته اند. به گزارش سازمان جهانی بهداشت، آمریکا ممکن است به اصلی‌ترین کانون اپیدمی در جهان مبدل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار