تخریب فیبر نوری عامل اختلال ۴۰ ساعته در ارتباطات مخابراتی برخی از نقاط نیکشهر

معاون برنامه ریزی فرمانداری نیکشهرگفت: پس از بارندگی‌های سنگین سامانه بارشی اخیر بعلت تخریب فیبر نوری نیکشهر به اسپکه ارتباط مخابراتی حدود ۴۰ ساعت مختل و مشکلاتی را برای همشهریان به وجود آورد.

بشیر احمد رئیسی زاده معاون برنامه ریزی فرمانداری نیکشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: پس از بارندگی‌های سنگین سامانه بارشی اخیر بعلت تخریب فیبر نوری نیکشهر به اسپکه ارتباط مخابراتی تکنولوژی ۲ g تعدادی از روستا‌های حوزه شهرستان خصوصا روستا‌های دهستان لاشار جنوبی و بخش مرکزی حدود ۴۰ ساعت مختل و مشکلاتی را برای همشهریان به وجود آورد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری نیکشهر افزود: در حین بارندگی تعدادی از سایت‌های حوزه نگهداری نیکشهر بعلت مشکل قطعی برق برای مدت کوتاهی دچار اختلال شده بود که مجدد به حالت نرمال در آمدند.

رئیسی زاده با اشاره به اعزام نیرو‌های فنی مخابرات در ساعات اولیه بیان کرد: فیبر نوری نیکشهر به اسپکه از ساعت ۷ صبح روز دوشنبه قطع شد که با تاکید و دستور فرماندار شهرستان نیرو‌های فنی مخابرات در ساعات اولیه به منطقه اعزام و پس از تست مشخص شد که فیبر نوری در چهار نقطه (رودخانه تنگ سرحه جاده قدیم، پیپ به جاوشیر، رودخانه هریدوک و ۱۰ کیلومتری نیکشهر) دچار خسارت جدی و آب بردگی شده که زمینی بودن فیبر‌ها عملیات بازسازی را با کندی مواجه می‌کرد.

او گفت: علی رغم تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های مخابرات نیکشهر مشکل رفع نشد، از صبح روز سه شنبه سه اکیپ از ایرانشهر، چابهار و نیکشهر به محل اعزام شدند و توانستند شب گذشته پس از حدود ۴۰ ساعت تکنولوژی ۲ g روستا‌ها را وصل کنند.

بشیر احمد رییسی زاده معاون برنامه ریزی فرمانداری نیکشهر اظهار داشت: برای اولین بار فیبر نوری محور تنگ سرحه به تخت ملک به طول ۲۰ کیلومتر از هوایی به زمینی برگرداننده شده که این امر موجب افزایش پایداری این خطوط می‌شود.

او در پایان ضمن عذر خواهی از مردم شهرستان نیکشهر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه مخابرات و ارتباطات شهرستان و استان خصوصا اکیپ‌های اعزامی از شهرستان‌های همجوار تشکر و قدر دانی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار