پیام مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب برای روز جهانی تئاتر

مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران و انجمن تاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن عید باستانی نوروز و روز جهانی تاتر پیام تبریکی صادر کرد.

پیام مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب برای روز جهانی تئاتربه گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن تاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن عید باستانی نوروز و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی  صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«هوالحبیب
بهارست آن، بهارست آن، و یاروی نگار است آن
درخت ازباد می‌رقصد که، چون من بی قراراست آن
حقایق جان عشق آمدکه دریا را درآشامد
که استسقای حق دارد که تشنه شهریارست آن
"مولانا"
بهار، این رستاخیزشگفت انگیز طبیعت باردیگر از راه رسیده تا به سرانگشت مسحورکننده قادرباری تعالی جل و علی، نقشی پرطراوت برجان و جهان آدمی بنگارد.
فصل رویش و بعثت دیگرباره طبیعت، برای انسان‌های فره‌مند و فرهیخته"حیات"را از پس "فنا و نیستی"به یاد می‌اوردو کیست که نداند"یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَیُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ وَکَذَٰلِکَ تُخْرَجُونَ".
تئاتر این والا هنرگرانقدر و تفکر برانگیزنیز در بطن خود بر عنصر تفکر و تعقل اشاره دارد که در کلام وحی اندیشیدن و نوعی دیگر نگریستن جایگاه و مقامی بس والا دارد.
امیدوارم در جامعه شریف و توانمند هنر‌های نمایشی کشور در سال جدید همچون گذشته در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین نقشی پویا و اثر بخش ایفا نماید و رجائ واثق دارم درسالی که در آن، به فضل پروردگار شاهد برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت خواهیم بود، شاهد حضور همه جانبه و گسترده جامعه هنر‌های نمایشی کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری باشیم.
اینجانب ضمن تبریک سال جدید و نیز تبریک اعیاد مبارکه شعبانیه، در آستانه روز تئاتر، سالی سرشار از بهروزی و سلامتی را برای همگان آرزومندم.»

حمیدنیلی
مدیرعامل انجمن تیاتر انقلاب و دفاع مقدس و مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی کشور

گفتنی است حمید نیلی اسفند ماه سال گذشته ازسوی رئیس بنیادفرهنگی روایت فتح به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت منصوب و جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت آذرماه سال جاری و توسط انجمن تاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیادفرهنگی روایت فتح برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار