رییس کل دادگستری استان قزوین:

طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود

رییس کل دادگستری استان قزوین در جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش گفت: این طرح امسال به صورت آزمایشی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش گفت: این طرح به صورت آزمایشی امسال به مدت ۴ ماه در استان اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: اجرای آزمایشی این طرح یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با تدبیر مسئولان و مدیران نتیجه بخش باشد تا بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرا کرد.

او اضافه کرد: چنانچه این طرح به خوبی اجرا شود یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضایی خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان نمود: مختصر طرح طلایه داران صلح و سازش از این قرار است که اولا مردم مشارکت بیشتری در حل و فصل اختلافات خودشان خواهند داشت، ثانیا:در تمام نهاد‌های عمومی و دولتی این طرح به طور گسترده اجرا می‌شود، ثالثا افرادی متخصص و معتمد از بخش‌های مختلف عهده دار اجرای این طرح هستند و حل اختلافات کوچک صنوف و بخش‌های مختلف به خود آنان سپرده می‌شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: طی این طرح با تشکیل گروه‌های ۵ نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهادها، اصناف و مساجد تلاش می‌کنیم هر اختلافی که مطرح می‌شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع دهیم تا با ریش سفیدی و رویکرد سازش کارانه به صلح منجر شود.

او گفت: با اجرای این طرح بار عظیم مالی از دوش دولت برداشته می‌شود و دیگر نیازی به تامین نیروی انسانی، مکان و امکانات نخواهد بود و از ظرفیت‌های خود نهاد‌ها و ادارات استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.